پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تمامي طرح ها و پروژه هاي ملي و استاني با اقتصاد مقاومتي در ارتباط است

کد خبر: 10071 تاریخ انتشار: 1397/01/26 12:08:21
نمایش: 2464
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تمامي طرح ها و پروژه هاي ملي و استاني با اقتصاد مقاومتي در ارتباط است
اقبال عباسي در نخستين ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري در سال جاري با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به نام "حمايت از کالاي ايراني" تأکيد کرد: تمامي طرح ها و پروژه هاي ملي و استاني با اقتصاد مقاومتي در ارتباط است.
وي افزود: به همين منظور امسال تمامي فرمانداران و مديران کل دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري موظفند چهار موضوع مرتبط با تعداد طرح ها، اشتغالزايي، تسهيلات مورد نياز و ميزان مشارکت اين طرح ها را در نقاط مختلف استان مشخص کنند.
عباسي تصريح کرد: برنامه سه ساله دولت براي نوسازي ۱۴۰ هزار دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين با عمر بالاي ۲۰ سال ناوگان حمل و نقل عمومي کشور اقدام بسيار مهمي در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي محسوب مي شود.
وي بيان داشت: در اين طرح ۵۰ درصد هزينه خودرو جديد را دولت مي پردازد و تامين بقيه آن از طريق ۲۰ درصد آورده متقاضي و پرداخت تسهيلات بانکي محقق مي شود.
استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: حمايت از کالاي ايراني در مرحله هاي مختلف توليد تا فروش بايستي مورد توجه جدي مسئولان دستگاه هاي اجرايي در سطح ملي و استاني باشد.
وي عنوان داشت: حمايت از مراحل مختلف سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف نقش مهمي در "حمايت از کالاي ايراني" دارد.
عباسي اظهار کرد: تمامي دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري موظفند علاوه بر "حمايت از کالاي ايراني" نسبت به تهيه نيازهاي خود از محصولات توليد درون استان اقدام کنند.
وي ادامه داد: نبايد به هيچ بهانه اي از خريد محصولات توليد درون استان گذر کرد و در صورت مشاهده کوتاهي هاي احتمالي در اين خصوص با مدير مربوطه به شدت برخورد مي شود.
استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: حمايت از بخش خصوصي، احياي واحدهاي توليدي تعطيل، به ظرفيت کامل رساندن کارخانه هاي نيمه فعال، ايجاد رونق اقتصادي، تسهيل و رفع موانع توليد مورد توجه مسئولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط در استان باشد.
وي يادآور شد: "حمايت از کالاي ايراني"، خريد محصولات توليد درون استان، جذب به موقع اعتبارت و تسريع در روند واگذاري پروژه هاي دولتي به بخش خصوصي در ارزيابي عملکرد امسال مديران کل دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري لحاظ مي گردد.
عباسي در بخش ديگري از سخنان خود به افزايش ۲۰۶ درصدي ضريب اسکان مسافران ورودي به چهارمحال و بختياري در نوروز امسال اشاره و عنوان کرد: به همين منظور بايستي مکان هاي دولتي بدون استفاده در مناطق روستايي استان شناسايي و نسبت به طراحي اقامتگاه هاي گردشگري در آنان با همکاري بخش خصوصي اقدام شود.
وي اظهار داشت: مسئولان دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد تسهيلات سفرهاي چهارمحال و بختياري از هم اينک براي پذيرش مطلوب و خدمات رساني شايسته به مسافران و گردشگران ورودي به استان در تابستان، زمستان و نوروز سال آينده اقدام کنند.
استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: حمايت از شرکت هاي دانش بنيان در سال "حمايت از کالاي ايراني" مورد توجه باشد.
وي گفت: تجاري سازي محصول توليدي شرکت هاي دانش بنيان و بازاريابي براي اين توليدات در دستور کار مسئولان مرتبط قرار گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07