پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

سازندگي مناطق روستايي چهارمحال وبختياري شتاب گرفته است

کد خبر: 10118 تاریخ انتشار: 1397/02/23 10:27:59
نمایش: 2045
اخبار
استاندار چهارمحال وبختياري با اشاره به رويکرد دولت در توجه به مناطق روستايي گفت: در دولت دوازدهم خدمات رساني و توسعه مناطق روستايي شتاب گرفته است.
اقبال عباسي در آيين کلنگ زني شبکه هاي داخلي گاز شهر بازفت و 17 روستاي بخش بازفت افزود: امسال ايجاد و توسعه زيرساختها از جمله شبکه آبرساني، گاز، برق، جاده و ارتباطات در مناطق روستايي در اولويت برنامه هاي مسوولان در استان قرار گرفته است.

به گفته وي ،روستاها با دارا بودن امکانات بالقوه و استعدادهاي توليدي از جمله کشاورزي، دامداري و منابع بکر و دست نخورده نياز به سرمايه گذاري براي توسعه دارند.

وي به طبيعت بکر و دست نخورده شهرستان کوهرنگ و استعدادهاي گردشگري اين شهرستان اشاره کرد و گفت: با ايجاد زيرساختهاي لازم زمينه توسعه گردشگري و همچنين ايجاد اشتغال و معيشت مردم اين شهرستان افزايش پيدا مي کند.

عباسي با بيان اينکه شهرستان کوهرنگ در مرکزيت سه استان چهارمحال وبختياري، اصفهان و خوزستان قرار دارد تاکيد کرد: با بهره گيري از ظرفيت هاي گردشگري و سرمايه گذاري در اين شهرستان مي توان زمينه اشتغال و توسعه شهرستان را فراهم و از مهاجرت و بيکاري درشهرستان جلوگيري کرد.

وي به جوانان شهرستان تاکيد کرد با معرفي ظرفيتهاي گردشگري شهرستان به مردم بوم گردئي را در اين منطقه توسعه دهند .

وي ايجاد مهمان خانه هاو اقامتگاه هاي روستايي را در جذب گردشگر موثر خواند و گفت: براي راه اندازي اين واحدهاي اقامتي دولت تسهيلات ارزان قيمت نيز پرداخت مي کند.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: هم اکنون هزينه تمام شده براي نصب هر علمک گاز تا درب منزل در مناطق مسکوني طبق مصوبه مجلس 60 ميليون ريال است درصورتي که هزينه تمام شده در مناطق سخت گذر و سخت گذر شهرستان کوهرنگ بيش از 155ميليون ريال براي هر خانوار است.

وي گفت:هم اکنون طرح گازرساني به 3 هزار خانوار که در اين شهرستان در دست اجراست که بيش از 460ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.

استاندار چهارمحال وبختياري گفت: رفع مشکلات مرم ازجمله ايجاد شعب بانکي جديد در شهرستان و رفع مشکلات محيط زيست و منابع طبيعي و اسناد مالکيت مردم از ديگر برنامه هاي در دست اجرا و پيگيري درسطح شهرستان است که مسوولان متولي در راستاي رفع اين کاستي ها برنامه ريزي خواهند کرد.

همزمان با سفر استاندار به شهرستان کوهرنگ مجتمع آبرساني مالک آباد براي آبرساني به 12 روستا با اعتباري بيش از۲۷ ميليارد ريال ، گاز رساني به شهر صمصامي و 8 روستا، مرکز خدمات درماني مورز افتتاح و کلنگ زني گاز شبکه هاي داخلي شهر بازفت و روستاهاي بخش بازفت 17 روستا و کلنگ زني جاده هاي روستاي هاي بازفت (45 کيلومتر بهسازي و اسفالت) آغاز شد.
در اين سفر يکروزه استاندار و مديران استان ازطرح مجتمع پرورش ماهي چم سور بازفت و طرح اصلاح و نژاد دام و جاده هاي ارتباطي گردنه چري و تونل چري بازديد کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07