پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
به صورت داوطلبانه انجام مي‌شود؛

اختصاص 20 درصد حقوق اعضاي ستاد مبارزه با کروناي چهارمحال‌وبختياري به نيازمندان

کد خبر: 103691 تاریخ انتشار: 1399/01/30
نمایش: 2423
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: پيشنهاد مي‌شود اعضاي ستاد مبارزه و مقابله با کروناي چهارمحال و بختياري ۲۰ درصد از حقوق خود را به صورت اختياري براي کمک به نيازمندان اختصاص دهند، براي اين کار هيچ اجباري وجود ندارد و کارکنان و اعضاي ستاد مي‌توانند اين کار را به صورت اختياري انجام دهند.
اقبال عباسي ۳۰ فروردين‌ماه در ستاد استاني مقابله با کرونا ويروس در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه توليد و کسب و کار بايد در کنار رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي بنا بر دلايل مختلف در کشور و استان‌ها آغاز مي‌شد، اظهار کرد: در کنار شروع کسب و کارها شاهد اجراي طرح فاصله‌گذاري هوشمند و کمک‌هاي مومنانه براي اقشار آسيب‌ديده در پي شيوع کرونا ويروس به نيازمندان هستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: در حال حاضر ۳ وظيفه کمک به نيازمندان، اجراي صحيح طرح فاصله‌گذاري هوشمند و مبارزه با کرونا ويروس بر دوش مسئولان ستاد مبارزه به کرونا ويروس قرار دارد، هرجايي نياز باشد ما محدوديت‌هايي را براي جلوگيري از شيوع کرونا ويروس به صورت مقطعي و منطقه‌اي در استان اعمال مي‌کنيم.

وي با تأکيد بر اينکه در خانه ماندن بهترين روش براي مقابله با کرونا ويروس است، عنوان کرد: از مردم خواهشمنديم در صورت امکان در خانه بمانند و از ترددهاي غيرضروري خودداري کنند، کسب و کار از ابتداي هفته آغاز شده است اما رعايت بهداشت تعطيل‌بردار نيست.

عباسي تأکيد کرد: تعطيلي مشاغل پرخطر، مراکز تفريحي، توريستي و مراکز ورزشي کماکان ادامه دارد، براي بازگشايي مراکز آموزشي در ستاد ملي کرونا تصميم‌گيري مي‌شود، اگر افراد پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت نکنند در وهله اول تنها کساني آسيب مي‌بينند که نکات بهداشتي را رعايت نکنند.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص اجراي طرح جمع‌آوري کمک‌هاي مومنانه در استان و توزيع در بين نيازمندان، گفت: اولويت توزيع کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي جمع‌آوري شده در بين نيازمندان استان است، در جمع‌آوري نيازها توسط گروه‌هاي بسيجي، مردمي و خيري دراستان محدوديت وجود ندارد، اما توزيع اين کمک‌ها توسط قرارگاه مرکزي ستاد انجام شود تا مواسات و عدالت به معناي واقعي محقق شود.

وي افزود: پيشنهاد مي‌شود اعضاي ستاد مبارزه و مقابله با کروناي چهارمحال و بختياري  ۲۰ درصد از حقوق خود را به صورت اختياري براي کمک به نيازمندان اختصاص دهند، براي اين کار هيچ اجباري وجود ندارد کارکنان و اعضاي ستاد مي‌توانند اين کار را به صورت اختياري انجام دهند، همچنين ساير کارکنان دولت نيز مي‌توانند از ۵ تا ۲۰ درصد حقوق خود را در راستاي کمک‌هاي مؤمنانه اهدا کنند.

عباسي ادامه داد: همچنين از محل اعتبارات بحران استانداري حدود ۱۰۰ ميليون تومان اعتبار جهت کمک به نيازمندان و آسيب‌ديدگان کرونا ويروس اختصاص پيدا مي‌کنند، ساير ادارات نيز اگر چنين اعتباراتي در اختيار دارند مي‌توانند  به اين موضوع اختصاص دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان از افزايش زمان ثبت‌نام اصناف کم‌خطر در سامانه سلامت وزارت بهداشت خبر داد و خاطرنشان کرد: صنوفي که تاکنون موفق نشده‌اند در اين سامانه ثبت‌نام کنند تا پنجم ارديبهشت‌ماه فرصت دارند مراحل ثبت‌نام خود را تکميل کنند، پس از اتمام اين مدت فعاليت صنوفي که کد رهگيري دريافت نکرده‌اند تخلف است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07