پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

قانون در تغيير کاربري و چيدمان مبلمان شهري بايد رعايت شود

کد خبر: 154054 تاریخ انتشار: 1399/04/11
نمایش: 4068
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه قانون در تغيير کاربري و مبلمان شهري بايد به صورت دقيق و کامل رعايت شود، گفت: رعايت قانون در تغيير کاربري‌ها و حساسيت در نظم و چيدمان مبلمان شهري، آينده حقوق شهروندان را تضمين مي‌کند.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در جلسه کميسيون ماده ۵ چهارمحال و بختياري  اظهار داشت: تغيير  کاربري‌هاي شهري بايد بر اساس قوانين مسکن و شهرسازي و به دور از سليقه اشخاص انجام گيرد.

وي افزود: در تغيير کاربري زمين‌هاي شهري بايد همه خدمات آموزشي، رفاهي، ورزشي، درماني و فرهنگي در نظر گرفته شود که آيندگان در محل زندگي، دچار مشکل نشوند.  

استاندار چهارمحال و بختياري، حذف تصميم‌گيري توسط هيات کميته انطباق در صدور پروانه ساختمان توسط کارشناسان وزارت مسکن و شهرسازي را تسهيل سازي و سرعت‌بخشي در امر خدمات‌رساني به متقاضيان پروانه ساخت دانست و تاکيد کرد: از اين پس  طبق مصوبه کميسيون ماده ۵  استان، شهرداران در صدور پروانه ساختمان بايد طبق ضوابط و قانون اقدام کنند.

عباسي، رفع اختلاف مالکيت در سطح شهر را از وظايف کميسيون ماده ۵  ندانست و از اعضاي جلسه خواست تنها تغيير کاربري و سياست‌هاي کلان شهرسازي را در اين کميسيون حساس و کاربري مطرح کنند.

در اين جلسه تغيير چند طرح با کاربري آموزشي، درماني و فضاي  سبز مورد بررسي و به تصويب اعضاي کميسيون ماده ۵ استان رسيد.  

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07