پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري خواستار شد

جوانب مختلف بازگشايي مدارس بررسي شود

کد خبر: 154417 تاریخ انتشار: 1399/06/15
نمایش: 3828
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تبريک آغاز سال تحصيلي جديد گفت: جوانب بازگشايي مدارس بايد به‌صورت کارشناسي و علمي بررسي و نتيجه آن اعلام شود.
اقبال عباسي شامگاه شنبه در کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت بانوان و خانواده چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: البته توجه به نظر وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان مجموعه‌اي متخصص در نظام آموزشي کشور، لازم است.

وي شيوع ويروس کرونا را مسئله‌اي جهاني دانست و افزود: سياست‌ها و برنامه‌هاي آموزش و پرورش با ۱۴ ميليون دانش‌آموز در کشور به‌موقع و به‌درستي براي مردم تبيين و اطلاع‌رساني شود.

عباسي به فراهم بودن شرايط براي ارايه آموزش‌ها به‌صورت مجازي اشاره و تصريح کرد: البته آموزش‌هاي فضاي مجازي و استفاده از گوشي‌هاي تلفن‌همراه و تبلت مشکلاتي براي خانواده‌ها ايجاد مي‌کند.

وي يادآور شد: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري موظفند براي بهتر شدن فضاي آموزش فيزيکي و رعايت بيشتر پروتکل‌هاي بهداشتي مدارس در زمان شيوع ويروس کرونا به آموزش و پرورش استان کمک و راهکارهاي ارتقاي اين امر را ارايه کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره سياست ستاد ملي مقابله با ويروس کرونا مبني بر بازگشايي مدارس اظهار داشت: اگر دانش‌آموزي نتواند در اين دوران به مدرسه بيايد، روش‌هاي ديگري براي آموزش و نظارت بر اين بخش وجود دارد.

وي گفت: امروز در شرايط شيوع ويروس کرونا حفظ سنگر علم و دانش در مدارس مانند سنگر پزشکان و پرستاران در حوزه سلامت از اهميت بسزايي برخوردار است.

عباسي تاکيد کرد: رسانه‌هاي گروهي چهارمحال و بختياري در شرايط کنوني بايد بين مردم اميدآفريني کنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: راه‌اندازي و آغاز به ‌کار مرکز ساماندهي امور متکديان چهارمحال و بختياري از سوي شهرداري شهرکرد يکي از مهم‌ترين فعاليت‌هاي فرهنگي به‌شمار مي‌رود.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي استان موظفند براي ادامه فعاليت و تقويت اين مرکز به شهرداري شهرکرد کمک کنند.

وي يادآور شد: مردم و شهروندان نبايد به متکديان کمک و يا پول پرداخت کنند و کمک هاي خود را موسسات امدادي و خيريه تحويل دهند.

عباسي اظهار داشت: شهرداري شهرکرد بايد با فضاسازي محيطي، تبليغات براي همکاري نکردن شهروندان با متکديان، برخورد با آن‌ها و جمع‌آوري و نگهداري در مرکز ساماندهي امور متکديان و يا تحويل آنان به خانواده و يا ساير مراکز مرتبط را در دستور کار خود قرار دهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07