پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

کتاب يکي از بهترين وسايل ارتباطي است

کد خبر: 154439 تاریخ انتشار: 1399/06/18
نمایش: 3145
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه کتاب يکي از بهترين وسايل ارتباطي است، اظهار کرد: رشد کتابخواني يکي از شروط اصلي توسعه فرهنگي و اقتصادي در جامعه است و بايد مورد توجه احاد مردم قرار بگيرد.
جعفر مرداني ۱۸ شهريورماه در جلسه انجمن کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري بختياري افزود: کتابخانه‌هاي مدارس، دانشگاه‌ها، کانون‌هاي پرورش فکري، کتابخانه‌هاي عمومي، نشريات آموزشي و ... نقش بسزايي در تقويت فرهنگ مطالعه و کتابخواني دارد.

وي با اشاره به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در خصوص اهميت کتابخواني، تاکيد کرد: فرآيند کمال بشري به وسيله کتاب تحقق پيدا مي‌کند و ميزان توسعه هر کشور را ميزان سرانه کتابخواني مردم آن کشور تعيين مي‌کند.

مرداني با بيان اينکه نهاد کتابخانه‌هاي عمومي نقش بسزايي در ترويج کتاب و کتابخواني دارد، يادآور شد: به هر ميزاني که براي کتاب و کتابخواني هزينه شود کم است، هزينه در اين مسئله به نوعي سرمايه‌گذاري است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر حمايت مسئولان از نهاد کتابخانه‌هاي عمومي، گفت: در عرصه فرهنگ نبايد غفلت صورت بگيرد و تا رسيدن به افق ۱۴۰۴ راه‌هاي بسياري وجود دارد،  کتابخانه‌ها توليدات خود را دارند و نبايد از مسائل فرهنگي غفلت کنيم.

وي عنوان کرد: در روزهايي که شيوع کرونا سلامت جامعه به چالش کشيد، کارشناسان سلامت بهترين راهکار را براي در امان ماندن از اين ويروس در خانه ماندن اعلام کردند، در اين شرايط نيز همه نهادها به دنبال ايفاي نقش در شرايط اجتماعي برآمدند و نهاد کتابخانه‌ها از اين شرايط مستثني نبود.

مرداني تاکيد کرد: طبق گفته کارشناسان در روزهاي سخت کتاب مي‌تواند آرامش را به افراد بر مي‌گرداند و مي‌توان گفت مطالعه و کتابخواني از آموز‌ه‌هاي تربيتي است، همچنين طبق مطالعات ۶ دقيقه کتابخواني مي‌تواند موجب کاهش ۶۸ درصدي استرس شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07