پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

حفظ امنيت و سلامت انتخابات مهمترين وظيفه مجريان انتخابات است

کد خبر: 155596 تاریخ انتشار: 1399/12/23
نمایش: 1698
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري، برگزاري انتخابات امن و سالم را از مهمترين اولويت‌هاي ستاد انتخابات عنوان کرد و گفت: اين ۲ مهم بايد با ارائه آموزش‌هاي لازم به عوامل برگزاري انتخابات به نحو مطلوبي در استان محقق شود.
اقبال عباسي عصر شنبه در نشست ستاد انتخابات استان افزود: در برگزاري انتخابات چهار مولفه مشارکت، امنيت، سلامت و رقابت داراي اهميت بسياري است که در اين ميان ۲ مولفه امنيت و سلامت انتخابات از وظايف مهم مجريان انتخابات است.

وي ادامه داد: اگر چه بسترسازي براي تحقق مشارکت حداکثري نيز از وظايف دستگاه‌هاي اجرايي به عنوان نماينده دولت و حاکميت به شمار مي‌رود اما اين مهم تنها بر عهده مجريان انتخابات نيست و عوامل متعددي در اين رابطه اثر گذار هستند.

عباسي تصريح کرد: با اين وجود همه فرمانداران و عوامل اجرايي انتخابات بايد در راستاي تحقق مشارکت حداکثري بستر لازم را فراهم کرده و کمک کنند تا اين مشارکت، هم در تعداد داوطلبان براي ثبت‌نام در رقابت انتخابات و هم در حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي محقق شود.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: در همين راستا بايد از ظرفيت معتمدان محلي، ريش‌سفيدان، ائمه جمعه، فعالان سياسي و ساير ظرفيت‌ها بهره‌ گرفت تا بتوان زمينه برگزاري يک انتخابات با شکوه و حداکثري را فراهم کرد.

عباسي در ادامه با تاکيد بر اينکه توجه به برگزاري انتخابات باعث غفلت از ساير وظايف مسئولان و فرمانداران در استان نشود، افزود: تلاش براي پيشگيري از شيوع ويروس کرونا و تنظيم بازار ۲ وظيفه مهمي است که نبايد برگزاري انتخابات مانع توجه به اين موضوعات شود.

وي قانونمنداري را از ديگر وظايف مجريان انتخابات برشمرد و گفت: هر يک از فرمانداران و اعضاي ستاد انتخابات بايد توجه داشته باشند تا هر کسي در هر جايگاهي که خلاف قانون عمل کند را شناسايي و موارد خلاف قانون را مستندسازي کرده و به ستاد انتخابات گزارش دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07