پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

موضوع دورکاري و کاهش تجمع در بانک‌ها در اولويت قرار گيرد

کد خبر: 155742 تاریخ انتشار: 1400/01/23 15:49:42
نمایش: 2667
اخبار
️معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه هدف از دورکاري و کاهش حضور کارمندان در بانک‌ها تنها جلوگيري از شيوع ويروس کرونا است، گفت: موضوع دورکاري و کاهش تجمع در بانک‌ها در اولويت قرار گيرد.
الله‌کرم نصيري ۲۳ فروردين ماه درنشست شوراي هماهنگي بانک‌هاي عامل چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه تمامي شهرستان‌هاي استان در وضعيت قرمز کرونايي قرار دارند، گفت: گسترش دولت الکترونيک و نظام بانکداري الکترونيک موجب کاهش مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها مي‌شود، بنابراين توجه به اين مسئله به‌ويژه در شرايط کرونايي امري ضروري است. 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: شلوغي بانک‌ها يکي از عوامل نگراني در رابطه با افزايش شيوع کرونا است، بنابراين کاهش مراجعه حضوري ارباب‌رجوع و خدمت‌ گيرندگان به بانک‌ها در شرايط فعلي از اهداف و اولويت‌هاي مهم ستاد مديريت بيماري کرونا به شمار مي‌رود.

وي با تاکيد بر اينکه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي بايد در مهار شيوع ويروس کرونا به وظايف خود عمل کنند، تصريح کرد: نياز است تمام دستگاه‌هاي اجرايي و نهادها با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در راستاي جلوگيري از شيوع ويروس کرونا و مديريت اين بيماري در کنار مردم حرکت و اقدام کنند.

نصيري با اشاره به مصوبات ستاد کرونا در خصوص فعاليت ادارات و بانک‌ها در وضعيت قرمز کرونايي توضيح داد: بانک‌ها موظف هستند به مدت ۱۰ روز حداکثر يک دوم کارکنان خود را به دورکاري بفرستند‌، بايد به اين نکته توجه داشت که دورکاري به‌منزله تعطيلي نيست و کارمندان بايد در موقع نياز در دسترس باشند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه نظارت بر دورکاري کارمندان با جديت انجام شود، اظهار داشت: هدف از دورکاري و کاهش حضور کارمندان در بانک‌ها تنها جلوگيري از شيوع ويروس کرونا است و نبايد به بهانه دورکاري در دورهمي‌ها و تجمعات حضور پيدا کنند.

 وي ادامه داد: طبق پروتکل‌هاي اعلامي از سوي ستاد ملي کرونا بايد به ازاي هر چهار مترمربع تنها يک نفر در محيط بانک حضور داشته باشد، همچنين به موضوع تهويه در بانک‌ها توجه جدي صورت بگيرد، فردي براي نوبت‌دهي در بيرون از بانک مستقر شود تا از تجمع در بانک جلوگيري به‌عمل آيد.

نصيري توجه به دولت الکترونيک را مهم‌ترين ابزار براي کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: بانک‌ها از تمامي ظرفيت‌ ها براي اطلاع رساني به عموم از شيوه‌هاي خدمات غيرحضوري براي انجام امورات بانکي استفاده کنند، تا مردم در منزل امورات بانکي خود را انجام داده و از مراجعه حضوري به بانک‌ها پرهيز کنند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه بيان کرد: در وضعيت کنوني کشور و به‌ ويژه چهارمحال و بختياري لازم است که تمام توان خود را در راستاي سلامتي مردم به کار بگيريم و تمام مديران وظايف خود را در اين راستا به‌ نحو احسنت انجام دهند.

وي در پايان تاکيد کرد کرد: کارکنان نظام بانکي و به‌ ويژه شعب بانک‌ها بايد اين نکته را در نظر داشته باشند که علاوه بر مراقبت‌هاي ويژه از خود، از مشتريان بخواهند تمام موارد بهداشتي را به‌خوبي رعايت کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07