پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

رعايت شدن مصوبه دورکاري در ادارات جدي گرفته شود

کد خبر: 155769 تاریخ انتشار: 1400/01/29
نمایش: 2036
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: طبق گزارشات واصله از نهادهاي نظارتي، بحث دورکاري در اکثر ادارات استان جدي گرفته نمي‌شود، مديران بايد در اين خصوص پاسخگو باشند.

جعفر مرداني ۲۹ فروردين ‌ماه در جلسه قرارگاه عملياتي ستاد پيشگيري و مقابله با ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه طبق گزارشات واصله از نهادهاي نظارتي، بحث دورکاري در اکثر ادارات استان جدي گرفته نمي‌شود، اظهار کرد: هيچ مديري نمي‌تواند ادعا کند که از مصوبات ستاد کرونا در خصوص دورکاري کارکنان در وضعيت قرمز و نارنجي بي‌اطلاع بوده است، دستورالعمل ها‌ و مصوبات براي تمامي ادارات ارسال شده است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجرا هستند گفت: فرمانداران بايد روزانه از وضعيت شهرستان‌ها و روند نظارت بر پروتکل‌ها گزارش ارائه کنند، با افرادي که پروتکل‌ها را نقض مي‌کنند به‌صورت جدي برخورد شود.

مرداني با گلايه از نحوه نظارت‌ها بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و محدوديت‌هاي تردد در خيابان‌هاي پر تردد، گفت: شيفت‌بندي تعميرگاه‌ها از مصوبات ستاد کرونا بود، اما سازمان صمت به اين مصوبه عمل نکرده است و بايد مدير مربوطه بابت اين کم‌کاري پاسخگو باشد، نظارت در سطح بازار ملموس نيست.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: ممنوعيت چاپ اعلاميه از سوي ستاد کرونا به اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ابلاغ شد، اما اين مصوبه جدي گرفته نشده است و چاپخانه‌ها اقدام به چاپ اعلاميه مي‌کنند.

وي با تاکيد بر اينکه استاندار چهارمحال و بختياري در اعمال محدوديت‌ها با جديت وارد عمل شدند و در اين حوزه دغدغه‌مند هستند، بيان کرد: بي‌توجهي به مصوبات و ضعف در نظارت‌ها موجب شد که وارد پيک چهارم کرونا شويم، طبق دستور استاندار اسامي مديران بي‌توجه به پروتکل‌ها در جلسه آتي ستاد کرونا اعلام مي‌شود و اين مديران بايد پاسخگوي عملکرد خود باشند.

مرداني با اشاره به بحراني بودن وضعيت چهارمحال و بختياري از نظر شيوع کرونا، خاطر نشان کرد: تعداد تخت‌هاي استاندارد براي بستري بيماران کرونايي در استان حدود ۶۰۰ تخت است، اکنون تعداد بيماران بستري در مراکز درماني حدود ۵۵۰ نفر است، اگر محدوديت‌ها جدي گرفته نشود با بحراني جدي‌تر روبرو خواهيم شد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مصوبات ستاد کرونا تنها مختص مرکز استان نيست، تصريح کرد: مصوبات بايد در تمامي نقاط استان اجرايي شود و فرمانداران موظف به پيگيري امورات هستند و بايد با افرادي که بهداشت عمومي را به خطر مي‌اندازند برخورد کنند.

وي با اشاره به اينکه فعاليت گل‌ فروشي‌ها و قنادي‌ها در ايام تمديد محدوديت‌هاي کرونايي ممنوع است، گفت: اگر واحد صنفي اقدام به فعاليت کند، بايد واحد متخلف پلمپ شود.

مرداني در خصوص تجمع در آرامستان‌ها، برگزاري مراسمات عروسي و عزا، توضيح داد: نيروي انتظامي بايد در خصوص جلوگيري از تجمعات وارد عمل شود، مردم و مسئولان بهداشتي اين موارد را براي پيگيري به نيروي انتظامي گزارش دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07