پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

۲۰ هزار ميليارد تومان در چهارمحال و بختياري سرمايه‌گذاري شد

کد خبر: 156357 تاریخ انتشار: 1400/05/11
نمایش: 2802
اخبار
️معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در دولت دوازدهم ۲۰ هزار ميليارد تومان در بخش‌هاي صنعت، کشاورزي و گردشگري در استان سرمايه‌گذاري انجام شد.
الله‌کرم نصيري روز دوشنبه در نشست شوراي اداري استان که در پايان نشست ويدئوکنفرانسي رييس‌جمهور با مديران ارشد دولت تدبير و اميد، برگزار شد، افزود: حاصل اين حجم سرمايه‌گذاري در استان تثبيت و رونق اشتغال بود به طوري که نرخ بيکاري استان از ۲۰.۹۸ درصد در سال ۹۶ به ۱۵.۲ درصد در پايان سال ۹۹ رسيد.

وي همچنين از پرداخت سه هزار و ۲۶۸ ميليارد تومان تسهيلات در قالب تسهيلات رونق توليد، تبصره ۱۸، کمک‌هاي فني و اعتباري، مشاغل خانگي و اشتغال پايدار روستايي و عشايري در استان خبر داد و گفت: اين تسهيلات در رونق سرمايه‌گذاري نقش بسزايي داشته است.

نصيري در عين حال تلاش استان در جذب سرمايه‌گذار خارجي را به واسطه تحريم‌ها ناموفق ارزيابي کرد و گفت: اين تحريم‌ها با وجود همه تلاش‌هايي که در راستاي بهبود وضعيت معيشت و رفاه مردم انجام گرفت اما براي مسئولان در حوزه اقتصادي مشکلات بسياري بوجود آورد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه از برگزاري ۹۱ جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در استان در طول سه سال اخير خبر داد و افزود: در قالب اين جلسات ۹۷۸ طرح به تصويب رسيد که ۸۷ درصد اين مصوبات اجرايي شده است.

نصيري همچنين از برگزاري ۱۱۹ جلسه اقتصاد مقاومتي در همين مدت در استان خبر داد و گفت: حاصل اين جلسات تصويب ۸۷۴ مصوبه بود که ۶۹۴ مورد آن اجرايي و عملياتي شده است.

وي با بيان اينکه در قالب تفاهم‌نامه‌هاي برنامه جهش توليد در استان ۷۵۰ ميليارد تومان قرارداد منعقد شده است، خاطر نشان کرد: همچنين در قالب شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي ۲۳۶ مصوبه در راستاي حل مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي استان به تصويب رسيد.

نصيري از رشد ۲۱ درصدي تحقق درآمدهاي مالياتي استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در حالي که طبق برنامه بايد ۵۱۴ ميليارد تومان درآمد از اين محل وصول مي‌شد اما اين رقم به ۶۲۳ ميليارد تومان افزايش يافت.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري، کنترل بازار را از مهمترين برنامه‌هاي استان در سال‌هاي اخير برشمرد و افزود: در راستاي تامين کالاهاي اساسي به گونه‌اي عمل شد تا در استان با کمبودي مواجه نشويم بطوريکه در ماه‌هاي اخير در بحث توليد مرغ بهترين عملکرد را در بين استان‌هاي کشور داشتيم و مازاد بر نياز استان گوشت مرغ توليد شد.

نصيري خاطر نشان کرد: در حوزه حمايت از اصناف آسيب‌ديده از کرونا نيز ۱۳۰ ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06