پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون امور دهياري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور:

لايحه استخدامي دهياران به مجلس ارائه شد

کد خبر: 156930 تاریخ انتشار: 1400/08/27
نمایش: 2015
اخبار
معاون امور دهياري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور، امنيت شغلي را از مهمترين دغدغه‌هاي دهياران عنوان کرد و گفت: در همين راستا لايحه استخدامي دهياران تدوين و به کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي ارائه شده و اميد مي‌رود با اولويت در صحن مجلس مطرح و تصويب شود.
علي قرباني روز پنجشنبه در سفر به چهارمحال و بختياري و ديدار با تعدادي از فرمانداران، بخشداران و دهياران اين استان افزود: بسياري از دهياران بيش از يک دهه عمر خدمتي خود را به عنوان دهيار مشغول فعاليت هستند و ممکن است پس از آن از سوي شوراها انتخاب نشده و بيکار شوند از همين رو براي رفع دغدغه دهياران و بهره‌گيري از ظرفيت تجربه و توانمندي اين افراد لايحه استخدامي دهياران تهيه و به مجلس ارائه شده است.

وي ادامه داد: در اين لايحه تاکيد شده دهياراني که ۲ دوره متوالي يا سه دوره متناوب در پست دهياري خدمت کرده باشند و پست و مجوز را بگيرند با طي فرايند قانوني استخدام شوند.

قرباني همچنين از توزيع ۶ هزار ميليارد تومان اعتبار بين دهياري‌هاي کشور طي سال گذشته خبر داد و گفت: از اين ميزان چهار هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان آن استاني توزيع شده است که تلاش مي‌شود عدالت در توزيع اعتبارات در دستور کار قرار گيرد.

معاون امور دهياري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور ادامه داد: توزيع اعتبارات طبق دستورالعمل تدوين شده بر اساس شاخص‌هايي انجام مي‌گيرد و به استان‌هاي کمتر توسعه يافته نظير چهارمحال و بختياري که ۱.۵ درصد جمعيت را دارد بيش از ۲.۵ درصد اعتبارات داده مي شود.

قرباني خاطر نشان کرد: اعتبارات ماده ۵۸ که در اختيار وزارت کشور است از هفته آينده توزيع مي‌شود که با هماهنگي معاون امور عمراني استانداري به روستاها و طرح‌هاي نيمه‌تمام تخصيص داده مي شود.

وي در ادامه به تاريخچه دهياري‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اينکه ۲۲ سال از تشکيل دهياري‌ها در کشور مي‌گذرد اما هنوز متولي مشخصي براي توسعه روستايي در کشور مشخص نشده است و بايد اين خلا جبران شود.

قرباني ادامه داد: در همين راستا لايحه‌اي در خصوص مديريت يکپارچه روستايي به مجلس ارائه شده و اميد مي‌رود سريع‌تر در دستور کار مجلس قرار گيرد.

وي همچنين از افزايش سهم شهرداري‌ها و دهياري‌ها از ماليات بر ارزش افزوده خبر داد و افزود: سهم شهرداري‌ها و دهياري‌ها از سه درصد ماليات بر ارزش افزوده به چهار درصد افزايش يافته است که از اول دي ماه اجرايي مي‌شود.

معاون امور دهياري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور با بيان اينکه دهياري‌ها ۴۸ وظيفه برعهده دارند، تصريح کرد: برخي از اين وظايف ذاتي است که بايد در اولويت قرار گيرد و برخي با ساير دستگاه‌ها مشارکتي است.

قرباني در خصوص حمايت حقوقي از دهياران نيز خاطرنشان کرد: توهين به دهيار به معناي توهين به مامور دولت است.

گفتني است، در اين نشست تعدادي از دهياران، فرمانداران و بخشداران به بيان مشکلات و چالش‌هاي حوزه دهياري اشاره کردند.

کمبود اعتبارات و تجهيزات، نبود امنيت شغلي دهياران، ناتواني در جذب قير رايگان و هزينه‌هاي بالاي آسفالت معابر روستايي، حرائم روستايي و نبود امکان فعاليت عمراني و ساخت و ساز و چالش‌هاي فراروي مديريت پسماند از جمله مشکلات مطرح شده در اين نشست بود.

معاون امور دهياري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور در سفر خود به چهارمحال و بختياري از برخي روستاهاي اين استان از جمله روستاهاي هدف گردشگري بازديد به‌عمل آورد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07