پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهرمحال و بختياري:

مديران از موقعيت خود براي گره‌گشايي از کار مردم استفاده کنند

کد خبر: 157003 تاریخ انتشار: 1400/09/07 17:29:44
نمایش: 1565
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با توصيه به مديران براي خدمت صادقانه به مردم، گفت: بايد از نفوذ، جايگاه و موقعيت خود براي گره‌گشايي از کار مردم استفاده کنيد، حتي اگر انجام آن کار در حيطه اختيارات و وظايف شما نيست بايد با خوشرويي با مراجعه‌کنندگان برخورد کنيد.
غلامعلي حيدري ۷ آذرماه در نشست با مديران و کارکنان استانداري چهارمحال و بختياري به مناسبت هفته بسيج با اشاره به اينکه توفيق خدمتگزاري به مردم اين خطه براي بنده حاصل شده است، اظهار کرد: تلاش خواهيم کرد از تمامي فرصت‌ها براي خدمتگزاري به مردم استفاده کنيم، بنا به شرايط کرونا و اختصاص زمان بيش‌تر براي رسيدگي به مشکلات از ديد و بازديدها و پاسخ به پيام‌هاي تبريک خودداري مي‌کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بايد ماموريت‌هاي محوله به مديران با سرعت توسط آن‌ها پيگيري شود، گفت: مديران بايد نسبت به وظايف محوله پاسخگو باشند، امروز وظيفه خدمتگزاري به مردم به دولتمردان محول شده است، قطعا ياد و نام شهدا به زندگي و انجام امور برکت مي‌دهد، بنابراين پيشنهاد مي‌شود هر جلسه با نام و وصيتي از شهدا آغاز شود.

وي با تاکيد بر اينکه هر مسئولي در هر جايگاهي مديون خون شهدا است، عنوان کرد: شهدا با ايثار و از خودگذشتگي در عمليات‌هاي مختلف حضور پيدا کردند و مسئولاني که امروز در جايگاه و پست‌هاي مديريتي قرار دارند، بايد امانت‌دار خوبي براي اين پست باشند و از جايگاه خود به هيچ عنوان براي منافع شخصي، حزبي و گروهي استفاده نکنند.

حيدري با اشاره به اينکه دوره مسئوليت کوتاه است، يادآور شد: بنابراين بايد از اين فرصت به نحو احسن براي خدمت به مردم و کاهش مشکلات استفاده کنيم، خدمت صادقانه هر فردي را به حد اعلا خواهد رساند و به خداوند نزديک مي‌کند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: بايد در همه حال خداوند را ناظر بر اعمال و عملکرد خود بدانيم، هر مسئولي در هر جايگاني خدمت صادقانه را در اولويت خود قرار دهد، آن‌ زمان در بين مردم محبوبيت پيدا مي‌کند، سردار حاج قاسم سليماني زندگي خود را وقف خدمت به مردم کرد و شاهد محبوبيت وي در بين مردم بوديم، خدمت صادقانه موجبات آبرو را براي فرد فراهم مي‌کند، ان‌شالله در اين دوره مسئوليت شرمنده شهدا نشويم.

وي با توصيه به مديران براي خدمت صادقانه به مردم، تصريح کرد: بايد از نفوذ، جايگاه و موقعيت خود براي گره‌گشايي از کار مردم استفاده کنيد، حتي اگر انجام آن کار در حيطه اختيارات و وظايف شما نيست بايد با خوشرويي با مراجعه‌کنندگان برخورد کنيد.

حيدري در ادامه با اشاره به اينکه در آينده‌اي نزديک رئيس‌جمهور به چهارمحال و بختياري سفر خواهد کرد، توضيح داد: بايد قبل از سفر يک کار عميق توسط مديران، فرمانداران و معاونان براي استفاده و بهره‌گيري از اين فرصت طلايي انجام شود، در جلسه شوراي اداري استان براي تقسيم کار بين مديران برنامه‌ريزي صورت خواهد گرفت، بايد از اين  فرصت به نفع مردم و براي توسعه استان بهره‌مند شويم و مردم برکات آن را در زندگي احساس کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص برنامه‌هاي سال ۱۴۰۱، يادآور شد: يک تغيير رويکرد در برنامه‌ريزي‌ها صورت مي‌گيرد، در برنامه‌ريزي سال آينده استفاده از منابع دولتي، استفاده از ظرفيت بنيادهاي مردمي مانند بنياد مستضعفان، بنياد علوي و ... و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي به‌عنوان سه ضلع يک مثلت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وي با تاکيد بر نقش سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در توسعه چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: بايد مسير براي سرمايه‌گذاري در استان هموار شود و با اعتماد سازي و جلب مشارکت سرمايه‌گذاران در مسير توسعه گام برداريم.
حيدري تاکيد کرد: بنده وام‌دار هيچ گروه و جناحي نيستم و فراجناحي عمل مي‌کنم، هر کسي بتواند گره‌اي از مشکلات مردم باز کند، دست او را به گرمي مي‌فشارم ، نبايد با مسائل و مشکلات احساسي برخورد کنيم، بايد تلاش کنيم تا موانع و مشکلات را از پيش پاي مردم برداريم.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه هنوز ۱۷ شهردار و تعداد بالايي دهيار در استان منصوب نشده‌اند، عنوان کرد: بايد در اسرع وقت و طي يک برنامه‌زمانبندي اين موضوع تعيين تکليف شود، بايد دهياران و شهرداران منصوب شوند تا بتوانند در راستاي حل مشکلات شهر و روستاها گام بردارند.

وي با بيان اينکه نبايد کار امروز را به فردا موکول کنيم، اضافه کرد: پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي، توجه ويژه به نيازهاي محرومان، استفاده بهينه از تمامي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي استان، ارج نهادن به خدمت بي‌منت، تلاش جهادي براي گره‌گشايي از مشکلات مردم، فسادستيزي، قانون‌گرايي، انضباط مالي، پرهيزي از اشرافي‌گري، اهتمام به حمايت از توليد داخلي، رفع موانع توليد، شناسايي ظرفيت‌هاي استاني و فعال کردن آن‌ها، شايسته‌سالاري، پاک‌دستي، مردم محوري، دسترسي عادلانه به خدمات دولتي، بهره‌گيري از فناوري اطلاعات براي چابک‌سازي سيستم اداري و توجه به انتقادات مردمي از مهم‌ترين سياست‌هاي دولت مردمي است و بايد به اين مسائل توجه جدي صورت بگيرد.

حيدري گفت: نبايد ارتباط با بدنه مردمي توسط مسئولان قطع شود، مسئولان بايد با صعه صدر مطالبات مردمي را بشنوند و در برابر آن‌ها پاسخگو باشند، همچنين مسئولان بايد با رسانه‌ها تعامل موثر داشته و نسبت به افکار عمومي اهتمام ويژه داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان در خصوص ملزومات توسعه استان، بيان کرد: بايد با احداث کريدورهاي ارتباطي استان را از بن‌بست خارج کنيم، توجه صنايع تبديلي و زيرساخت‌هاي گردشگري موجب ايجاد درآمد خواهد شد، همچنين بايد حمايت از واحدهاي توليدي و ايجاد پروژه‌هاي کوچک زودبازده در اولويت قرار بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07