پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون وزير کشور

86 هزار طرح نيمه تمام عمراني در کشور وجود دارد

کد خبر: 30991 تاریخ انتشار: 1397/08/24 12:49:27
نمایش: 3094
اخبار
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور با اشاره به وجود 86 هزار طرح عمراني نيمه تمام در کشور، نسبت به تامين اعتبار لازم براي بهره برداري از اين طرح ها ابراز نگراني کرد.
مهدي جمالي نژاد روز پنجشنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري افزود: با توجه به محدوديت هاي اعتباري و نوسانات قيمت ارز، تکميل اين تعداد طرح نيمه تمام نگران کننده است و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي ضروري است.

وي ادامه داد: با اين وجود بايد با برنامه ريزي هاي عالمانه و اولويت بندي طرح هاي حياتي نسبت به تکميل اين طرح ها، گام هاي عملياتي برداشته مي شود.

جمالي نژاد اجراي برخي طرح ها را غيرضروري و اتلاف سرمايه دانست و گفت: در بين طرح هاي نيمه تمام طرح هايي وجود دارد که ضرورتي به ايجاد آنها نبوده و اينک يا در حال تخريب هستند و يا براي تکميل توجيه ندارد.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور، جذب سرمايه گذار بخش خصوصي را از مهمترين برنامه هاي اين معاونت براي تکميل طرح ها اعلام کرد و افزود: تلاش مي شود بسياري از طرح ها را به بخش خصوصي و يا دستگاه هاي عمومي از جمله شهرداري ها واگذار کرد.

جمالي نژاد با تاکيد بر خودداري از آغاز طرح هاي جديد در سال جاري، اظهار داشت: اولويت نخست، تکميل طرح هاي مهم از جمله پروژه هاي دهياري هاست.

وي خاطرنشان کرد: در اجراي طرح هاي عمراني بايد به کيفيت، ايمني و استانداردهاي لازم توجه ويژه اي داشت و اين امر مستلزم نظارت جدي کميته هاي مربوطه است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست از وجود يک هزار و 715 طرح نيمه تمام در اين استان خبر داد و گفت: براي تکميل اين تعداد طرح به 950 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

طهمورث الياسي بختياري تصريح کرد: با توجه به سهميه بودجه استان پيش بيني مي شود اين تعداد طرح ظرف 6 تا 10 سال آينده تکميل و به بهره برداري برسد.

وي همچنين از آغاز عمليات اجرايي 6 طرح جديد در استان طي سال جاري خبر داد و گفت: براي تکميل اين تعداد طرح 570 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07