پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار چهارمحال و بختياري خواستار شد

سند اشتغال جوانان از سوي دستگاههاي اجرايي تهيه شود

کد خبر: 31002 تاریخ انتشار: 1397/08/26
نمایش: 2891
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري خواستار تهيه و تدوين گزارش جامع نرخ بيکاري استان براساس گروه هاي سني از سوي اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعي شد و گفت: سند اشتغال جوانان از سوي دستگاههاي اجرايي تهيه شود.
جعفر مرداني شامگاه شنبه در هشتاد و يکمين نشست ستاد ساماندهي امور جوانان چهارمحال و بختياري افزود : سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نرخ بيکاري در رده سني جوانان را جمع آوري و اعلام کند.

وي تصريح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري نيز سند اشتغال دستگاه هاي اجرايي براساس تعريف گروه سني جوانان را به تفکيک هر شهرستان تهيه و براي اجرا به فرمانداران ارائه دهد.

وي يادآور شد: ساماندهي وضعيت اشتغال، مسکن، ازدواج و رفاه جوانان کاهش آسيب هاي اجتماعي را به دنبال دارد.

مرداني اظهار داشت: براي برگزاري جشن هاي چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران در چهارمحال و بختياري از توان جوانان شهرستان هاي 9 گانه استان بهره گيري شود.

مديرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري نيز گفت: امسال تعهد اين اداره کل براي ايجاد اشتغال در سطح استان 106 نفر است که تاکنون 65 درصد آن محقق شده است.

حميد کريمي تاکيد کرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته مي توان براي 456 نفر ديگر نيز به صورت غيرمستقيم شغل ايجاد کرد.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز گفت: پارسال نرخ بيکاري استان در گروه سني 15 تا 24 سال برابر 43.7 درصد و در کشور 28.4 درصد بود.

علي شهريارپور تصريح کرد : در اين مدت بيکاري در تمام گروه هاي سني چهارمحال و بختياري 20.8 درصد و در کشور 12.1 درصد اعلام شد.

وي افزود: نرخ بيکاري جوانان چهارمحال و بختياري در بهار امسال 37.4 درصد و در کشور 28.3 درصد اعلام شد.

شهريارپور تاکيد کرد: پارسال نرخ مشارکت در چهارمحال و بختياري 39.7 درصد و کشور 40.3 درصد بود که اين نرخ تابستان سال جاري در چهارمحال و بختياري 42.2 درصد و در کشور 40.9 درصد اعلام شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07