پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

نبود صنايع تبديلي در استان يکي از مشکلات بخش کشاورزي است.

کد خبر: 31376 تاریخ انتشار: 1397/10/27
نمایش: 1826
اخبار
استاندار چهارمحال وبختياري نيز گفت: نبود صنايع تبديلي در استان يکي از مشکلات بخش کشاورزي است.
محمود حجتي روز پنجشنبه در آيين آغاز عمليات اجرايي طرح هاي کشاورزي شهرستان بروجن با اشاره به تدوين و تصويب برنامه اقتصاد مقاومتي در زمينه توسعه کشت گياهان دارويي ، افزود: با کشت اين گياهان، علاوه بر حفظ گونه هاي دارويي بر درآمدزايي کشاورزان و بهره برداران اراضي کشاورزي و مرتعي کمک مي شود.

وي اظهار داشت : راه اندازي واحدهاي صنايع تبديلي و تکميلي در حاشيه طرح هاي کشاورزي به خصوص طرح هاي کشت گياهان دارويي علاوه بر درآمدزايي ارز آوري خوبي براي کشاورزي و اقتصاد کشور خواهد داشت.

وي گفت: بهره برداران با استانداردسازي توليد، بسته بندي و فرآوري مي تواند در توسعه اين بخش فعاليت کنند.

حجتي گفت : کشت گياهان در مناطق مختلف کشور براساس موقعيت جغرافيايي و وضعيت آب و هوايي قطب بندي و کشت مي شود.

وي، به خشکسالي هاي اخير و کمبود بارش اشاره کرد و گفت: با کشت گياهان کم آب بر و همچنين گياهان دارويي مي توان زمينه اشتغال در بخش صنعت گياهان دارويي را افزايش داد.

وزير جهاد کشاورزي بر ايجاد تعاوني هاي تخصصي گياهان دارويي ، برنامه ريزي براي جذب اعتبارات آبخيزداري و توليد گياهان ارگانيک تاکيد کرد.

🔹استاندار چهارمحال وبختياري نيز گفت: نبود صنايع تبديلي در استان يکي از مشکلات بخش کشاورزي است.

اقبال عباسي افزود: سالانه يک ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، شيلات و دامي در استان توليد مي شود که کمبود صنايع تبديلي و فرآوري باعث شده سود و درآمد اين بخش به سمت دلالان برود.

به گفته وي، اين استان به لحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب براي توسعه کشاورزي و دامپروري و همچنين کشت گياهان دارويي است که بايد علاوه بر گسترش اين بخش به بخش فرآوري محصول و احداث واحدهاي صنايع تبديلي نيز توجه شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07