پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

پيش بيني برداشت 121 هزار تن محصول گندم

کد خبر: 42040 تاریخ انتشار: 1398/03/05
نمایش: 2564
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به بارشهاي مطلوب سال زراعي جاري پيش بيني مي شود امسال 121 هزار تن محصول گندم برداشت شود.
الله کرم نصيري در جلسه کميته مشترک خريد گندم در چهارمحال و بختياري ،محدوديت خروج محصول گندم توليدي منطقه به خارج از  استان  در زمان برداشت  را يادآور شد و گفت: بايد همه مراکز خريد گندم مجهز به دوربين ثبت باشند.

وي با اشاره به افزايش حدود سه برابري توليد محصول گندم استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصريح کرد: با توجه به تشديد خشکسالي پارسال ميزان گندم خريد تضميني سال گذشته استان  در مجموع 38 هزار تن بود که امسال برآورد برداشت 121هزار تن پيش بيني شده است.

وي با تاکيد بر عيارسنجي دقيق و ثبت درست ميزان افت محصول گندم خريداري شده توسط مباشران افزود : بايد با سنجش کارشناسي شده ، نبايد اجازه داد حقي از بهره بردار و حقوق دولت در خريد از بين برود.

معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري گفت: ميزان مصرف سالانه اين استان 150هزار تن است که براي تامين مابقي محصول مورد نياز از استانهاي همجوار پيشنهاد شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07