پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تسهيلات مشاغل روستايي نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري را کاهش داد

کد خبر: 42169 تاریخ انتشار: 1398/04/12
نمایش: 3214
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري تاثير تسهيلات مشاغل پايدار روستايي و عشايري را مطلوب ارزيابي کرد و گفت: اين تسهيلات نرخ بيکاري روستاهاي استان را کاهش داد.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در کارگروه تخصصي اشتغال اين استان که با حضور معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور برگزار شد، افزود: روستاها کانون توسعه اقتصاد مقاومتي به شمار مي روند و چنانچه بتوان از تسهيلات اين حوزه بخوبي بهره گيري کرد، مي توان گام هاي موثري در اين حوزه برداشت.

وي با اشاره به نرخ بالاي بيکاري در اين استان طي سال هاي گذشته تصريح کرد: اين موضوع سبب شده تا تسهيلات ارزان قيمت بيشتري به استان تخصيص داده شود و اين تدبير در استان موثر واقع شد و هم اينک موقعيت بهتري در کاهش نرخ بيکاري داريم.

عباسي به مشکلات فراروي اعطاي تسهيلات مشاغل روستايي، عشايري، تصريح کرد: وثيقه بانکي، نبود آشنايي و اطلاعات کافي نسبت به طرح و برخورداري از تسهيلات و کم توجهي به مقوله آموزش از چالش هاي اين حوزه به شمار مي رود.

استاندار چهارمحال و بختياري، زنجيره اي کردن ضمانت ها را از راهکارهاي رفع مشکل وثيقه در مناطق روستايي پيشنهاد داد.

عباسي همچنين با اشاره به برخي ناهماهنگي هاي موجود بين دستگاه هاي مرتبط با طرح مشاغل روستايي و عشايري اظهار داشت: چنانچه مصوبات هيات دولت ملاک عمل همه دستگاه ها قرار گيرد و از صدور بخشنامه و دستورالعمل هاي بين بخشي پرهيز شود اين مشکل برطرف مي شود.

وي همچنين افزايش اختيارات استاني در حوزه اعطاي تسهيلات اشتغالزايي را خواستار شد و گفت: چنانچه اين تفويض اختيار انجام گيرد و استانها متناسب با ظرفيت هاي نسبي خود برنامه ريزي کنند اثرگذاري اين طرح بيش از پيش مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07