پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد:

تامين اجتماعي بازوي توانمند دولت است

کد خبر: 42209 تاریخ انتشار: 1398/04/23
نمایش: 2763
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تامين اجتماعي بازوي توانمند دولت و ياور نيروي کار در راستاي خدمات‌رساني به جامعه است.

اقبال عباسي در نشست با مديرکل تامين اجتماعي و مدير درمان اين استان افزود: دولت با کمک و ياري سازمان تامين اجتماعي، خدمات بسياري را به آحاد جامعه ارائه داده است و آمارهاي مستند حکايت از بسط و گسترش خدمات‌رساني از سوي اين سازمان در استان دارد.

وي با اشاره به سياست‌هاي سازمان تامين اجتماعي در راستاي رونق توليد و رفع موانع اين حوزه، تصريح کرد: بخشودگي جرائم کارفرمايان خوش حساب و کمک به کارگاه‌هاي توليدي مشکل‌دار از سوي اين سازمان اقدامات موثري در رونق توليد بوده و اميد است اين سياست‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

مديرکل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست به نقش اجتماعي و اقتصادي اين سازمان در شرايط کنوني کشور اشاره کرد و گفت: وجود تنوع در پوشش بيمه‌اي اقشار گوناگون مردم نشان از عزم جدي اين سازمان در بهره‌مندي حداکثري جامعه از خدمات تامين اجتماعي است.

غلامرضا محمدي تصريح کرد: هم اينک ۴۸۸ هزار و ۴۲۰ نفر از جمعيت استان شامل بيمه شدگان اصلي و تبعي زير پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند که اين جمعيت در مقايسه با سال ۹۶ از افزايش ۴ درصدي برخوردار شده است.

وي بيشترين جمعيت بيمه شده تامين اجتماعي در استان را بيمه شدگان اجباري برشمرد و افزود: تا پايان سال ۹۶ تعداد ۷۶ هزار و ۶۳ نفر از نيروي کار فعال در کارگاه‌هاي صنعتي، توليدي، خدماتي و کشاورزي زير پوشش سازمان تامين اجتماعي مشغول به کار بوده اند که اين تعداد تا پايان سال گذشته به ۸۰ هزار و ۱۳۰ نفر افزايش يافت و از رشد ۴.۶ درصدي برخوردار شده است.

مديرکل تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري به نقش اين سازمان در کمک به رونق توليد نيز اشاره کرد و گفت: از افتخارات اين سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتي اقدام داوطلبانه و ارادي آن در تصويب طرح بخشودگي جرائم کارفرمايان خوش حساب بر اساس ظرفيت‌هاي موجود در ماده ۱۳ قانون حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون ماليات‌هاي مستقيم مصوب سال ۹۱ بوده است.

محمدي با اشاره به اينکه قانون ذکر شده در سال‌هاي ۹۵ و ۹۶ در دو مرحله اجرا شد، افزود: در اين دو مرحله ۷۳ کارفرماي کارگاه‌هاي تحت پوشش اين سازمان به شعب تامين اجتماعي مراجعه و درخواست بخشودگي جرائم کردند که در نهايت با ۶۲۰ درخواست بالغ بر بيش از ۲۶ ميليارد ريال موافقت شد.

وي خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ نيز ۶۱۲ درخواست به کميته بررسي شعب استان ارسال شد که پس از رسيدگي با ۱۸ درخواست موافقت و مرحله چهارم اين طرح در سالجاري از ۱۳ خرداد آغاز شده و تا ۱۳ شهريورماه ادامه دارد.

وي همچنين به کمک‌هاي دولت در راستاي حمايت از بيمه اقشار مختلف از قبيل بافندگان فرش، رانندگان و کارگران ساختماني اشاره و خاطرنشان کرد: اين ۳ قشر در سال گذشته در مجموع از يک ميليارد و ۷۷۰ ميليون ريال کمک دولت برخوردار شدند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07