پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختياري بر خريد مرغ مازاد توليدي استان تاکيد کرد

کد خبر: 93660 تاریخ انتشار: 1399/01/18
نمایش: 2556
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به فعاليت مرغداري‌هاي استان و ميزان مصرف مرغ تاکيد کرد: مرغ مازاد توليدي در مرغداري‌هاي اين استان از توليدکنندگان خريداري شود.
اقبال عباسي شامگاه دوشنبه در کارگروه تنظيم بازار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: شرکت پشتيباني امور دام جهاد کشاورزي، اتحاديه مرغداران و بخش خصوصي،نسبت به خريد تضميني مرغ مازاد موجود در مرغداري‌هاي استان اقدام لازم را انجام دهند.

وي افزود:‌ مرغ مازاد پس از خريد بايد کشتار و براي تنظيم بازار در زمان‌هاي پرمصرف در سردخانه‌هاي استان منجمد شود.

عباسي تصريح کرد: در اين راستا تسهيلات بانکي مورد نياز در اختيار شرکت پشتيباني امور دام جهاد کشاورزي، اتحاديه مرغداران و بخش خصوصي استان قرار مي‌گيرد.

وي يادآور شد: کشتارگاه‌هاي چهارمحال و بختياري به‌خصوص در اين روزها بايد با ظرفيت کامل نسبت به کشتار مرغ اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري، با اشاره به ضرورت جلوگيري از شيوع ويروس کرونا و لزوم تلاش براي قطع زنجيره انتقال آن اظهار داشت: هرگونه ورود مرغ به اين استان از نقاط ديگر کشور تا اطلاع بعدي ممنوع است.

وي، در خصوص برخي مشکلات پيش آمده براي خريد شير از دامداران استان نيز گفت: خريد شير از دامداران بايد براساس فاکتور و يا قرارداد با قيمت مصوب پايه شير و البته با رعايت استانداردهاي لازم باشد.

عباسي، آموزش و آگاه سازي دامداران جهت توليد شير با بار ميکروبي پايين را ضروري اعلام و تاکيد کرد: نظارت بر حمل و خريد شير دامداران براساس قيمت‌هاي مصوب انجام گيرد، تا حقي از دامداران و توليد کنندگان فرآورده هاي لبني تضييع نشود.

وي افزود: جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري مي‌تواند در شرايط بحراني کنوني براي تامين بخشي از هزينه‌هاي مربوط به خريد شير دامداران نسبت به پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش به کارخانه‌ها اقدام کند.

استاندار چهارمحال و بختياري به صدور مجوز براي راه‌اندازي خط توليد الکل در برخي کارخانه‌هاي استان اشاره و تصريح کرد: اين کارخانه‌ها موظفند نياز اين استان را براساس حواله‌هاي صادر شده از سوي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد و با قيمت مصوب دولتي تامين کنند.

عباسي همچنين اظهار داشت: بخش‌هاي خدمات، صنعت و کشاورزي جزو حوزه‌هاي اصلي ايجاد اشتغال در استان است و افزون‌بر ۵۰ درصد از اشتغال‌زايي‌ در حوزه خدمات و بيشترين آن بر پايه فناوري اطلاعات و الکترونيک است.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي دولتي اين استان بستر خدمات از راه دور را فراهم کنند و بسترسازي‌هاي حوزه خدمات از راه دور بايد آسان، ارزان و به‌دور از هرگونه فساد باشد.

عباسي تصريح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در شرايط کنوني بايد نظارت‌ها در بخش‌هاي مختلف زيرمجموعه خود را افزايش دهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07