پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

براي حل مشکلات دهستان موگويي برنامه زمانبندي تعيين شد

کد خبر: 168075 تاریخ انتشار: 1401/02/29 18:32:30
نمایش: 1059
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه براي حل مشکلات دهستان موگويي برنامه زمانبندي تعيين شده است، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در حوزه محروميت‌زدايي در اين منطقه گام بردارند، يک جلسه با حضور اين دستگاه‌ها در منطقه براي هماهنگي بيش‌تر برگزار شود.
غلامعلي حيدري ۲۹ ارديبهشت‌ماه در جلسه بررسي مسائل مسائل و مشکلات دهستان موگويي در شهرستان کوهرنگ با اشاره به مشکلات اين منطقه در بحث تامين آب شرب و شبکه فاضلاب، اظهار کرد: بايد تا پايان سال ۱۴۰۱ مشکل آب شرب در اين منطقه با محوريت اداره‌کل آبفا رفع شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: از طريق اعتبارات سفر رياست‌جمهوري، ظرفيت قرارگاه امام حسن مجتبي و اعتبارات سال ۱۴۰۱ مي‌توان در راستاي اجراي پروژه‌هاي محروميت‌زدايي در دهستان محروم موگويي بهره برد.

وي در ادامه با اشاره به مشکلات جاده ارتباطي دهستان موگويي، بيان کرد: با استفاده از ظرفيت قرارگاه امام حسن مجتبي و بسيج سازندگي نسبت به آسفالت اين محور به طول ۱۱ کيلومتر تا قبل از آغاز بارندگي‌ها اقدامات لازم صورت بگيرد. 

حيدري در خصوص مشکل توزيع کپسول گاز مايع و گازرساني به روستاهاي دهستان موگويي، بيان کرد: گازرساني به روستاي شيخ‌ عليخان در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار بگيرد، همچنين مخازني براي شارژ کپسول‌هاي گاز در نزديکي دهستان موگويي تعبيه شود تا مسير براي حمل کپسول گاز کوتاه شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به مشکلات پمپاژ آب براي حدود ۱۰۰ هکتار از اراضي کشاورزي و باغات روستاي خويه در شهرستان کوهرنگ، خاطرنشان کرد: ظرف ۴۵ اين مشکل توسط سازمان جهادکشاورزي استان حل مي‌شود، اعتبار لازم براي اين منظور از اعتبارات ۱۴۰۱ تامين خواهد شد.

وي افزود: با اجراي پروژه در حوزه کشاورزي، دامپروري و پرورش زنبور عسل مي‌توان در راستاي ايجاد اشتغال در مناطق محروم گام برداشت.

حيدري با اشاره به اينکه تخريب و بازسازي مدارس فرسوده در دهستان موگويي ضرورت دارد، گفت: تخريب و بازسازي مدرسه سرآقاسيد در دستور کار قرار بگيرد، مدارس کانکسي نيز جمع‌آوري شود و احداث مدارس در دستور قرار بگيرد، آمار مدارس کانکسي در کوهرنگ احصا شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: احداث مدرسه شبانه‌روزي در دهستان موگويي با اخذ مجوزات لازم در دستور کار قرار بگيرد.

وي با بيان اينکه احداث دو مرکز جامع سلامت در دهستان موگويي به سرعت آغاز شود، توضيح داد: اگر مشکلات اجتماعي در مسير احداث وجود داشت با هماهنگي دستگاه قضايي مشکل حل شود.

حيدري در پايان با تاکيد بر اينکه روستاي سرآقاسيد جزو روستاهاي توريستي محسوب مي‌شود، گفت: با تکميل زيرساخت‌ها در اين منطقه مي‌توان، گردشگري را توسعه داد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07