پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اطلاعیه شماره 11 ستاد انتخابات کشور



اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور صادر شد/ اعلام زمان و روش های الکترونیک ثبت نام از داوطلبان اولین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی / ۸ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰
در اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور، زمان و نحوه ثبت نام داوطلبین انتخابات اولین میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه¬های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، « تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور، بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ستاد انتخابات کشور
اطلاعیه شماره (۱۱)
به آگاهی هم¬میهنان عزیز می¬رساند، ثبت¬نام از داوطلبان انتخابات اولین میاندوره¬ای یازدهمین دوره¬ مجلس شورای اسلامی برای حوزه¬های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، « تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه تاريخ ۰۸/فروردین/۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه تاریخ ۱۴/فروردین/۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) به عمل خواهد آمد. داوطلبان گرامی می¬توانند جهت ثبت نام به سه روش زیر اقدام نمایند:

۱. ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت¬نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar)؛
۲. ثبت نام از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar)؛
۳. ثبت¬نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات کشور (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید ثبت¬نام.
مدارك الزامي جهت ثبت نام و اعلام داوطلبي:
۱- اصل كارت ملي و تصوير آن.
۲- اصل شناسنامه عكسدار و تصوير كليه صفحات آن . 
۳- یک قطعه عكس جديد ۴ × ۳ (ترجيحا با زمينه روشن) . 
۴- اصل و تصوير آخرين مدرك تحصيلي و يا مدرك معادل معتبر. 
۵- اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده ۲۹  قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي . 
۶- اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدركي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي.
نکات مهم:
اول: به استناد ماده ۲۸  قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخاب¬شوندگان هنگام ثبت¬نام بايد داراي شرايط زير باشند:
۱- اعتقاد و التزام عملي به اسلام. 
۲- التزام عملي به  نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.
۳- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران .
۴- ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه .
۵- داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادل آن . 
۶- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه . 
۷- سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي ، شنوايي و گويايي . 
۸- حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداكثر ۷۵ سال تمام . 
تبصره ۱- داوطلبان نمايندگي اقليت¬هاي ديني مصرّح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلام، مذكور در بند (۱) مستثني بوده و بايد در دين خود ثابت¬العقيده باشند . 
تبصره ۳ ـ هر دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يك مقطع تحصيلي فقط براي شركت در انتخابات محسوب مي شود. 
دوم: بر اساس قانون تفسير ماده (۲۸) كه در تاريخ ۱۲/۵/۱۳۹۰ به تاييد شوراي محترم نگهبان رسيده، مدرك معادل مدركي است كه واجد ارزش استخدامي باشد. 
سوم: به استناد ماده ۴۶  قانون مذكور هر يك از داوطلبان نمايندگي مجلس مي توانند شخصاً و به صورت كتبي انصراف خود را به فرمانداري مركز حوزه انتخابيه و يا وزارت كشور اعلام نمايند، عدول از انصراف نيز پذيرفته نخواهد شد. 
چهارم: طبق ماده¬ی (۱۸) قانون تسهيلات استخدامي جانبازان مصوب ۳۱/۳/۷۴ و تبصره¬ی ماده¬ی (۲۱) قانون حمايت از آزادگان مصوب ۱۳/۹/۶۸ و قانون جامع حمایت از ایثارگران و جزء (۶) بند «ث» ماده¬ی (۸۸) قانون برنامه¬ی ششم، كليه¬ی جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنين رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه¬ی حضور در جبهه دارند از يك مقطع تحصيلي بالاتر برخوردار مي¬گردند.
پنجم: بر اساس ماده¬ی ۷  و ۸ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت¬های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان موظفند حسابی را نزد یکی از بانک¬های دارای مجوز بانک مرکزی تعیین و هنگام ثبت نام ارائه دهند. و شخصی را به عنوان نماینده¬ی مالی تعیین و به همراه مشخصات كامل وي در هنگام ثبت نام به وزارت كشور و يا فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه معرفی نمایند.
ششم: با موافقت مقام معظم رهبري در سال ۱۳۸۲، متولدين سال ۱۳۵۲ و قبل از آن از خدمت سربازي معاف می¬باشند. و به استناد تبصره ماده ۹ آئين¬نامه اجرايي قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب ۸/۱۱/۱۳۹۷ كليه مشموليني كه تحت معافيت عفو رهبري قرار گرفته اند از ارائه كارت پايان خدمت سربازي معاف مي باشند.   
در پایان یادآور می¬گردد؛ مدارک معتبر تحصیلی مدارکی هستند که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارک حوزوی باید به تایید مرکز مدیریت حوزه-هاي علمیه قم، مشهد و اصفهان رسیده باشد.

                                              ستاد انتخابات كشور
 

ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07