پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
با حضور هيأت سرمايه‌گذار نروژي صورت گرفت

بررسي زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 10037 تاریخ انتشار: 1397/01/20 18:03:03
نمایش: 1718
اخبار
معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري گفت: ۱۵ بسته سرمايه‌گذاري در زمينه‌هاي مختلف در استان تهيه و تنظيم شده است که در اختيار متقاضيان سرمايه‌گذاري قرار مي‌گيرد.
" سيامک سليماني" در ديدار با تورمارتين مشاور حقوقي و سرمايه‌گذاري انجمن دولتي و روابط بين‌المللي نروژ-ايران، مديرعامل انجمن دوستي و روابط بين‌الملل نروژ-ايران و جمعي ديگر از مسؤولان اين انجمن در چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: ۱۵ بسته سرمايه‌گذاري در زمينه‌هاي مختلف در استان تهيه و تنظيم شده است که در اختيار متقاضيان سرمايه‌گذاري قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينکه چهارمحال و بختياري پتانسيل‌هاي خوبي براي گردشگري دارد و از حضور سرمايه‌گذاران استقبال مي‌کنيم، افزود: کانون‌هاي مختلفي در استان وجود دارد که ميزبان گردشگران هستند، در بعضي از مواقع سال حتي بيشتر از جمعيت استان هم گردشگر وارد استان مي‌شود که براي ايجاد زيرساخت مورد نياز در اين زمينه نيازمند سرمايه‌گذاري هستيم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ورزش‌هاي زمستاني، ورزش‌هاي آبي، وجود آبشارهاي بکر و دست‌نخورده، جنگل‌ها وسيع و... بخشي از زمينه‌هاي سرمايه‌‎گذاري در بخش گردشگري استان هستند، ادامه داد: احداث هتل، آماده‌سازي دهکده‌هاي گردشگري و... ازجمله مواردي هستند که نيازمند حضور سرمايه‌گذار است.

سليماني دشتکي با تأکيد بر اينکه در بخش صنعت نيز موقعيت‌هاي سرمايه‌گذاري زيادي همچون توليد کمپرسور کولر خودرو، توليد کاغذ از سنگ و... در چهارمحال و بختياري وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به عبور دو خط لوله نفت و گاز از اين استان ظرفيت لازم براي ايجاد پتروشيمي و صنايع وابسته به آن وجود دارد.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث فولاد در چهارمحال و بختياري کارهاي خوبي صورت گرفته است و فازهاي توسعه‌اي اين صنعت در حال اجرا است، ورق‌هاي قلع‌اندود و گالوانيزه در استان توليد مي‌شود که مي‌تواند محلي براي حضور سرمايه‌گذاران باشد.

معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: يکي ديگر از بخش‌هاي سرمايه‌گذاري در استان صنايع تبديلي و بسته‌بندي است، استان توليدکننده بزرگ بادام، هلو، سيب‌زميني و... است اما به دليل نبود اين قبيل صنايع در استان يا بسياري از محصولات کشاورزي از بين مي‌رود يا در استان‌هاي ديگر بسته‌بندي شده و از همان‌جا صادر مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06