پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري :

تشکل هاي کارگري نقش موثري در احقاق حقوق کارگري دارد

کد خبر: 10093 تاریخ انتشار: 1397/02/05 14:14:38
نمایش: 1762
اخبار
استاندار چهارمحال وبختياري گفت: تشکل هاي کارگري نقش موثري در احقاق حقوق کارگري دارند.
" اقبال عباسي" در نشست هم انديشي با کارگران استان به مناسبت هفته کار و کارگر افزود: بي اعتمادي به تشکل هاي کارگري و نبود بسترهاي لازم در مسير کارآمدي آنها باعث شده تا اين تشکل ها براي کارگران کارآمدي لازم را نداشته باشد.
وي با بياي اينکه ايجاد تشکل کارگري در بخش هاي مختلف ازجمله خدمات، صنعت ، کشاورزي مي تواند در افزايش توان اقتصادي کارگر نقش بسزايي داشته باشد افزود: تشکل هاي کارگري بايد مطالبه گر حقوق کارگر و هدايت کننده آن در بخش هاي اقتصادي باشند.
وي گفت: بايد يک ارتباط و تعامل چند جانبه با هدف حل مسائل و مشکلات کارگران و کارفرمايان در نظر گرفته شود تا شاهد  کاهش مشکلات اين قشر باشيم.
وي با بيان اينکه براي رسيدن به توسعه و افزايش رفاه هرکس بايد درجايگاه خود نقش محوله را به درستي انجام دهد افزود: کارگر ارزش کارفرما و کارفرما هم اقدامات حاکميت را بايد بداند تا بتوان با همفکري ، وحدت و فرهنگ تعاون به اهداف دست يافت.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: واگذاري تسهيلات ، ايجاد اشتغال روستايي فراگير، تثبيت اشتغال موجود و راه اندازي واحدهاي راکد از مهمترين برنامه هاي اجرايي است.
"حفيظ الله فاضل " با بيان اينکه اکنون جمعيت کارگري استان بالغ بر 99 هزار نفر است افزود: تا کنون چهار هزار 600تعاوني در استان ثبت شده است که نيمي از اين مجموع غير فعال است.
به گفته وي، از استان چهارمحال وبختياري در سطح کشور امسال از مجموع کارگران خلاق کارگر نمونه کشوري انتخاب شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06