پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

وجود موانع شغلي بر سر راه بانوان

کد خبر: 10110 تاریخ انتشار: 1397/02/18
نمایش: 1951
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: علي‌رغم همه پيشرفت‌هايي که زنان در سال‌هاي گذشته داشته‌اند اما آن‌ها همچنان با موانع شغلي روبرو هستند.
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: علي‌رغم همه پيشرفت‌هايي که زنان در سال‌هاي گذشته داشته‌اند اما آن‌ها همچنان با موانع شغلي روبرو هستند.

 اقبال عباسي ظهر امروز در نشست با مديران زن چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: 45 هزار نفر زن شاغل در استان مشغول به فعاليت هستند که تنها 120 نفر از آن‌ها پست‌هاي مديريتي دارند، اين پست‌ها هم شامل پايه، بعضاً مياني و خيلي کم، مديرکلي است.
وي با اشاره به اينکه وضعيت حضور بانوان در پست‌هاي مديريتي در چهارمحال و بختياري نسبت به ساير استان‌هاي بهتر است، افزود: بااين‌حال بايد به دنبال جواب اين سؤال باشيم که چرا در نظام جمهوري اسلامي ايران که بين زن و مرد تفاوتي قائل نيست تعداد مديران زن تا اين حد کم است.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مديريت خانواده يکي از وظايف مهم زنان است، ادامه داد: بعد از انقلاب صنعتي حضور زنان درعرصه‌هاي مختلف افزايش پيدا کرد.
عباسي با تأکيد بر اينکه سطح علمي و دانش زنان روزبه‌روز بيشتر شد، عنوان کرد: اما علي‌رغم همه اين پيشرفت‌ها، بانوان همچنان با موانع شغلي روبرو هستند، يکي از اين موانع را مردان براي آن‌هاي ايجاد کرده‌اند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: بي‌اعتمادي به توانايي‌هايي زنان در طرح‌هاي کلان راهبردي در جامعه، کم بودن قدرت چانه‌زني زنان در سطح قانون‌گذاري جامعه، کم بودن زنان در مراکز قانون‌گذاري، حضور کم‌رنگ زنان در احزاب سياسي، بي‌رغبتي مردان براي حضور همسرانشان در پست‌هاي مديريتي و مهم‌تر از همه برچسب‌گذاري سياسي به زناني که قصد دفاع از حقوق خود را دارند ازجمله موانع بر سر راه حضور بانوان در جامعه امروز است.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: متوليان امور دولتي وظيفه دارند بستر و فضا را فراهم کنند اما اين خود زنان هستند که بايد محيط را تغيير داده و قدرت ريسک‌ براي اين تغيير را نيز داشته باشند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07