پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال وبختياري

کانون وکلا در جامعه ناشناخته مانده است

کد خبر: 10112 تاریخ انتشار: 1397/02/19 20:50:43
نمایش: 1916
اخبار
استاندار چهارمحال وبختياري با اشاره به سابقه فعاليت کانون وکلا در کشور گفت: جايگاه و فعاليت کانون وکلا آنطور که بايد براي مردم شناخته شده نيست.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در سي امين همايس اتحاديه سراسري کانون وکلاي دادگستري ايران افزود: هم اکنون جايگاه وکيل و موکل عکس شده است و تبيين جايگاه وکيل و کانون وکلا نياز به فرهنگ سازي درست دارد.
وي با بيان اينکه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شوراي شهر و روستا به عنوان موکلان مردم هستند، اظهار کرد: در برخي انتخابات اين نمايندگان به دنبال لابي و جمع آوري راي از مردم هستند و با هزار ترفند اين امر را دنبال مي کنند.
وي افزود: وکيل واقعي و مستقل به دنبال رفع مشکلات و دفاع از موکل خود است و وکلاي مردم که به دنبال منفعت و لابي گري هستند، تمي توانند وکلاي خوبي براي مردم و نظام باشند.

رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري نيز گفت: وکيل و قاضي امين مردم هستند و هر دو با امانتداري و داوري صحيح مي توانند رسيدگي به پرونده ها را تسريع بخشند.
احمدرضا بهرامي افزود: وکلا به عنوان امين موکل مي توانند از برخي تصميم گيري هاي نادرست در محاکم قضائي از سوي شاکيان جلوگيري و برخي پرونده ها را منجر به سازش کنند.
به گفته وي، در سه سال گذشته 23 فقره قصاص در استان با همکاري وکلا و رضايت شاکيان منجر به صلح و سازش شده است.
وي با تاکيد به استقلال وکيل افزود: استقلال به معناي رعايت حقوق و حرمت ديگران است تا فرآيند دادرسي عادلانه انجام شود.

نماينده مردم شهرستان هاي اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: وکلا نقش پررنگي براي حفظ حکومت قانون خواهي در جامعه برعهده دارند.
علي کاظمي افزود: وکلا بايد نسبت به فرهنگ سازي در جامعه حرکت کنند تا اگر مشکلي به وجود آمد از وکيل براي رفع مشکلات خود استفاده کنند.
وي با اشاره به وضعيت کشور گفت: براي جهانيان بيداري نظام و حقانيت کشور ما ثابت شده که ايران مي تواند از حق خود دفاع و مسائل را با وحدت و انسجام حل کند.
به گفته وي، هم اکنون جهانيان مي دانند که ايران کشوري استراتژيک است و با زبان بي زباني اعلام مي کنند که خواهان ادامه ارتباط با کشور ما هستند.
کاظمي با تاکيد بر حفظ انسجام بين دولت و ملت گفت: مجلس و دولت سناريوهايي را با توان مردم ما تهيه کردند که محقق شدن آن با توجه به همياري مردم و دولت محقق خواهد شد.

 سي امين همايش اتحاديه سراسري کانون وکلاي دادگستري ايران به مدت 2 روز در شهرکرد برگزار مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07