پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تشکل‌هاي مردم نهاد چهارمحال و بختياري رتبه بندي ‌شوند

کد خبر: 143941 تاریخ انتشار: 1399/03/24
نمایش: 3798
اخبار
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به فعاليت تشکلهاي مردم‌نهاد گفت: تشکل‌هاي مردم‌نهاد استان به منظور افزايش مشارکت و فعاليت، رتبه‌بندي مي‌شوند.

جعفر مرداني روز پنجشنبه در جلسه شوراي توسعه و حمايت تشکل مردم نهاد استان با اشاره به اينکه ۴۰۲ تشکل مردم نهاد در استان فعال است، افزود: سازمان‌هاي مردم نهاد يکي از ارکان دستيابي به توسعه پايدار و تحقق مردم‌سالاري ديني در جامعه هستند و با توجه به شرايط کنوني جامعه امروز ، بيش از گذشته به فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد پويا و فعال نياز است.

به گفته وي، توانمندسازي تشکل‌هاي مردم‌نهاد و ارزيابي فعاليت اين تشکل‌ها و اجراي دوره‌هاي آموزشي عمومي و تخصصي از مهمترين برنامه‌هاي سالجاري براي پويا کردن تشکل‌هاي مردم و شناسايي تشکل‌هاي فعال از تشکل‌هاي نيمه فعال و راکد است.

مرداني افزود: با اجراي طرح‌هاي ارزيابي و نظارت بر فعاليت تشکل‌ها، در زمينه ايجاد انگيزه براي ادامه فعاليت تشکل‌هاي فعال افزايش  و تلاش براي فعال شدن تشکل‌هاي نيمه فعال و راکد نيز افزايش پيدا مي‌کند.

وي اظهار داشت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص نقش و جايگاه جوانان در گام دوم انقلاب، فعال ساختن تشکل‌هاي مردم‌نهاد که بار اصلي فعاليت آنها بر روي دوش جوانان، ضروري است.

معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري، به موفقيت و تلاش تشکل‌هاي مردم‌نهاد در مواقع بحران از جمله بيماري کوويد ۱۹، سيل پارسال و حوادث غيرمترقبه ديگر و همچنين در حوزه مباحث فرهنگي، آسيب‌هاي اجتماعي اشاره کرد و گفت: جوانان در اين بحران‌ها با عشق و انگيزه و احساس مسوليت داوطلبانه فعاليت داشتند.

مرداني به ايجاد روحيه نشاط و اميدو رفع مشکلات جامعه از سوي تشکل‌هاي مردم نهاد تاکيد کرد و گفت: در حوزه کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و رفع نيازهاي مردم تشکل‌هاي مردم نقش اساسي دارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07