پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

راه‌آهن مبارکه به سفيددشت تا خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداري مي‌رسد

کد خبر: 154056 تاریخ انتشار: 1399/04/12 12:41:41
نمایش: 4509
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: حدود ۲۵۰ ميليارد تومان براي اجراي پروژه راه‌آهن مبارکه به سفيددشت در چهارمحال و بختياري اختصاص يافته است و اين پروژه تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداري برسد.
اقبال عباسي ۱۱ تيرماه در جلسه اختصاصي براي حل مشکلات احداث راه‌آهن مبارکه- سفيددشت با حضور قائم‌مقام معاونت ساخت و توسعه  راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها کشور و جمعي از مسئولان استاني ، اظهار کرد: حدود ۲۵۰ ميليارد تومان براي اجراي اين پروژه در چهارمحال و بختياري اختصاص يافته است و پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه تا  خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداري برسد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه احداث راه‌آهن مبارکه- سفيد دشت استان را به شبکه ريلي کشور وصل مي‌کند، گفت: اين پروژه بايد تا پايان دولت به بهره‌برداري برسد، اما يکسري از مشکلات مانع تسريع در روند اجراي اين پروژه شده است.

وي افزود: اداره‌کل راه و شهرسازي بايد هرچه سريعتر روند جذب اعتبارات اين پروژه را پيگيري کند، هيچ‌گونه محدوديتي براي اختصاص اعتبار به اين پروژه در صورت جذب اعتبار اختصاص يافته وجود ندارد، اگر ۲۵۰ ميليارد تومان به صورت کامل تا ۳ ماه آينده جذب شود، مجددا اعتباري به اين پروژه تزريق مي‌شود.

عباسي تأکيد کرد: عمليات اجرايي پروژه راه‌آهن مبارکه به سفيددشت بايد توسط پيمانکار با جديت دنبال شود، طولاني شدن روند اجراي اين پروژه و پروژه جاده شهرکرد- بروجن به لردگان گلايه مردم را به دنبال داشته است.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص تملک بخشي از اراضي منطقه ويژه اقتصادي استان براي احداث راه‌آهن، خاطرنشان کرد: نبايد اجازه دهيم منطقه ويژه اقتصادي کارکرد خود را از دست بدهد، براي آمادسازي اراضي قابل واگذاري در اين منطقه هزينه صورت گرفته است، اما مي‌توان اين مسئله را از راه‌هاي ديگر حل کرد.

وي در پايان با بيان اينکه عمليات اجرايي پروژه راه‌آهن مبارکه به سفيددشت در ۳ نقطه در حال اجرا است، بيان کرد: عمليات اجرايي ايستگاه راه‌آهن پس از تملک اراضي در شهرکرد آغاز مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07