پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ديون بازنشستگان سال ۱۳۹۷ دستگاه‌ اجرايي چهارمحال وبختياري پرداخت مي شود

کد خبر: 154484 تاریخ انتشار: 1399/06/29
نمایش: 2451
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت:پرداخت ديون مربوط به مانده مرخصي بازنشستگان سال ۱۳۹۷ دستگاه‌ اجرايي استان آغاز خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختياري ۲۹ شهريورماه در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان با بيان اينکه شش ميلياردتومان از اعتبارات جاري استان براي پرداخت ديون مربوط به مانده مرخصي بازنشستگان دستگاه‌هاي اجرايي استان در سال ۹۷ در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: چهار ميلياردتومان از اين اعتبارات در خزانه موجود است و پرداخت از فردا آغاز مي‌شود.

🔸اقبال عباسي  افزود: دو ميليارد باقي‌مانده نيز از اعتبارات مهرماه براي تسويه ديون تخصيص پيدا مي‌کند، معمولا پرداخت ديون مربوط به مرخصي بازنشستگان بايد از محل فروش اموال و صرفه‌جويي منابع دستگاه‌هاي اجرايي پرداخت شود که برخي دستگاه‌ها در تامين اعتبار با مشکل مواجه بودند، به همين دليل اين اعتبار براي تسويه ديون سال ۹۷ اختصاص يافت.

وي تاکيد کرد: هر کارمند مي‌تواند از مرخصي‌هاي موجود خود در طول خدمت استفاده کند و مديران دستگاه اجرايي نبايد مانع به مرخصي رفتن کارمندان شوند.

عباسي در ادامه در خصوص اولويت‌هاي پژوهشي دستگاه‌هاي اجرايي در چهارمحال و بختياري، توضيح داد: هرساله يک درصد اعتبارات عمراني استان به بحث طرح‌هاي مطالعاتي و پژوهشي اختصاص پيدا مي‌کند، سال گذشته حدود ۴۸۰ ميليون تومان اعتبار به طرح‌هاي پژوهشي استان اختصاص يافت و امسال نيز به همين مقدار اعتبار به اولويت‌هاي پژوهشي  استان اختصاص يافته است.

استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: انجام طرح جامع پژوهشي تعيين نياز آبي بخش‌هاي مختلف در حوزه کارون براي اين استان اهميت بالايي دارد و بايد اعتبار موردنياز به آن اختصاص پيدا کنند، نتايج اين تحقيقات بايد در اختيار مديران متولي قرار بگيرد تا بتوانند از حقوق مردم در حوزه کارون به خوبي دفاع کنند.

وي با اشاره به تصويب طرح جامع مديريت تالاب گندمان در شوراي برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري، گفت: از شش تالاب موجود در استان براي دو تالاب چغاخور و گندمان طرح مديريتي تهيه شده است، امروز کليات طرح مديريتي تالاب گندمان مصوب شد.

عباسي تاکيد کرد: يک محقق بر روي اطلس سرمايه‌گذاري در چهارمحال و بختياري پژوهش‌هاي لازم را انجام دهد و مشخص کند در هر شهرستان اجراي کدام طرح سرمايه‌گذاري مانعي از نظر محيط‌زيست و زيرساخت ندارد، تا بتوان اين طرح را به سرمايه‌گذاران معرفي کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07