پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

رعايت موازين بهداشتي در انبارهاي سلامت محور الزامي است

کد خبر: 154640 تاریخ انتشار: 1399/07/29
نمایش: 1385
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه رعايت موازين بهداشتي در انبارهاي سلامت محور الزامي است، گفت: ليست انبارهاي سلامت محور براي نظارت‌هاي بهداشتي در اختيار دانشگاه علوم پزشکي قرار بگيرد.
اقبال عباسي ۲۹ مهرماه در جلسه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه ليست انبارهاي سلامت محور بايد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تهيه و در اختيار دانشگاه علوم پزشکي و معاونت غذا و دارو قرار بگيرد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکي با همکاري ساير دستگاه‌ها اجرايي از اين انبارها بازرسي بهداشتي به عمل آورد.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: سازمان صمت با همکاري فرمانداران و مراکز بهداشت شهرستان ليستي از خودرو و نيروي مورد نياز براي بازرسي از انبارهاي سلامت محور تهيه کند، اولويت در اختصاص نيرو و خودرو با ادارات و ارگان‌هاي عضو کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، در صورت نياز از ظرفيت ساير ادارات نيز استفاده شود.

وي با اشاره به اينکه رعايت موازين بهداشتي در انبارهاي سلامت محور الزامي است، گفت: اگر در بازرسي‌ها، انباري فاقد مجوزات لازم و محيط نامناسب براي نگهداري اين نوع کالا بود، يک مهلت براي اخذ مجوز تعيين شود، اگر در اين مهلت معيين شده صاحب انبار ايرادات و اشکالات را رفع نکرد، سپس براي پلمب انبار اقدامات لازم صورت بگيرد.

عباسي با تاکيد بر اينکه راه‌اندازي سامانه جامعه انبارداري در چهارمحال و بختياري از ضروريات است، تصريح کرد: راه‌اندازي اين سامانه براي اطلاع از وضعيت دقيق انبارها و رصد کالاها به سرعت توسط سازمان مربوطه پيگيري شود، همچنين تا راه‌اندازي اين سامانه نيروي انتظامي و ساير ارگان‌هاي مرتبط نيز مي‌توانند نظارت بر انبارها را براساس گزارشات مردمي انجام دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: رصد انبارهاي خارج از سيستم ذخيره گندم در شهرها و روستا در دستور قرار بگيرد و انبارهاي غيرمجاز به سرعت شناسايي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07