پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

تعطيلي مدارس استان به مدت يک‌هفته

کد خبر: 154710 تاریخ انتشار: 1399/08/18
نمایش: 2008
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري از تعطيلي مدارس استان به مدت يک‌هفته خبر داد وگفت: آموزش در اين مدت به صورت مجازي باشد.
جعفر مرداني ۱۸ آبان‌ماه در جلسه ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه تصميات استاني در بحث مديريت بيماري کرونا تابع مصوبات ستاد ملي است، اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد ملي، گروه‌هاي شغلي ۳ و ۴ در شهرستان‌هاي با وضعيت خاکستري و قرمز هم‌چنان تعطيل هستند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اولويت در تصميم‌گيري‌ها بايد حفظ سلامت مردم باشد، گفت: همچنين در تصميمات ستاد مبارزه با کرونا مسئله معيشت و امنيت نيز بايد مدنظر قرار بگيرد، براي مديريت بيماري کرونا نيازمند يک عزم همگاني هستيم.

وي افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا فعاليت گروه‌هاي شغلي ۲ از بيستم آبان‌ ماه به مدت يکماه از ساعت ۱۸ عصر ممنوع است، طبق مصوبه ستاد ملي اين محدوديت در مراکز استان‌ها اعمال مي‌شود، اما مي‌توان با استناد به مصوبه ستاد استاني اين محدوديت را در شهرهاي خاکستري و قرمز نيز اعمال کرد، بنابراين اين مصوبه در شهرستان‌هاي شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان نيز اعمال مي‌شود.


مرداني تاکيد کرد: اگر نتوانيم با محدوديت‌هاي مقطعي بيماري کرونا را در چهارمحال و بختياري کنترل کنيم، قطعا در آينده بالاجبار بايد تصميمات و محدوديت‌هاي شديدتري را اعمال کنيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري از تعطيلي مدارس استان به مدت يک‌هفته خبر داد و عنوان کرد: آموزش در اين مدت به صورت مجازي باشد و نيازي به حضور کادر آموزشي در مدارس نيست، اگر در مناطق محروم استان امکان آموزش مجازي وجود ندارد و معلمان بومي منطقه هستند مي‌توان آموزش را به صورت حضوري و شيفت‌بندي دانش‌آموزان با رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي انجام داد.


وي در خصوص فعاليت برخي از کانال‌هاي تلگرامي و مجازي در چهارمحال و بختياري که اقدام به تشويش اذهان عمومي مي‌کنند، توضيح داد: مديران اين کانال‌ها بايد توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مديريت شوند و تذکرات لازم به آن‌ها داده شوند، اگر اين کانال‌ها رويه خود را اصلاح نکنند برخورد قضايي لازم صورت بگيرد.


مرداني تاکيد کرد: در حال حاضر زمان مناسبي براي تسويه حساب شخصي نيست، بايد با وحدت رويه و همدلي شرايط بيماري کرونا را در چهارمحال و بختياري مديريت کنيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه برگزاري هرگونه تجمع ممنوع است، يادآور شد: برخي مديران استاني در بحث مديريت کرونا کار را رها کرده‌اند و به مصوبات ستاد کرونا بي‌اعتنايي مي‌کنند، بايد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي ظرفيت خود را در کنترل بيماري کرونا بکار بگيرند.

وي در خصوص فعاليت دستگاه‌هاي اجرايي با دو سوم ظرفيت، گفت: از اين پس دورکاري شامل کارمندان نمي‌شوند، تنها افراد داراي بيماري زمينه‌اي، ماداران باردار، جانبازان و مادراني که فرزند زير ۶ سال دارند مي‌توانند از ظرفيت دورکاري استفاده کنند، همچنين ادارات به سمت الکترونيکي کردن خدمات حرکت کنند. 


مرداني ادامه داد: بحث دورکاري شامل پرسنل مراکز درماني، خدماتي، امدادي، نيروي‌انتظامي و نظامي نمي‌شود، اما ساعت کاري ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي يک و نيم  ساعت کاهش پيدا کند.


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در پايان گفت: نظارت جدي بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در جايگاه‌هاي سوخت و سرويس حمل و نقل عمومي صورت بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07