پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

۹۰درصد مدارس منطقه ديناران اردل به آموزش مجازي متصل مي‌شوند

کد خبر: 155084 تاریخ انتشار: 1399/10/15
نمایش: 1712
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به شيوع ويروس کرونا و مجازي شدن آموزش براي دانش‌آموزان گفت: تا پايان امسال ۹۰ درصد مدارس منطقه ديناران شهرستان اردل به آموزش مجازي دسترسي پيدا مي‌کنند.
اقبال عباسي روز دوشنبه در سفر به منطقه ديناران و بازديد از مدارس روستايي و عشايري مناطق دورافتاده و سخت‌گذر شهرستان اردل در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان افزود: در اين شهرستان ۱۷۱ فضاي آموزشي فعال است که از اين تعداد ۱۰۲ مدرسه دسترسي به آموزش مجازي دارند و مابقي مدارس به دليل نبود تجهيزات، امکانات و آنتن‌دهي به ارتباطات مجازي دسترسي ندارد.

وي گفت: براي دسترسي آسان دانش‌آموزان به شبکه شاد، اداره‌ کل ارتباطات و فناوري اطلاعات بايد تا پايان سال زيرساخت‌هاي لازم در اين حوزه را تامين کند.

استاندار چهارمحال و بختياري با  اشاره به مشکلات مدارس اين منطقه از جمله نبود حصار، سرويس بهداشتي و تخريبي بودن مدارس افزود: آموزش و پرورش استان بايد راهکارهاي رفع مشکلات مدارس اين منطقه را از جمله احداث، تجهيز، حصارکشي و بهداشت را شناسايي و به شوراي برنامه‌ريزي استان ارائه کند.

عباسي با اشاره به کمبود مرکز بهداشت در اين منطقه افزود: احداث خانه بهداشت با واگذاري يک قطعه زمين توسط اهالي آغاز خواهد شد و تا احداث اين خانه بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد مقدمات استقرار يک کانکس و تجهيز آن را در اين منطقه براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني فراهم کند.

وي با اشاره اهميت احداث جاده ارتباطي در اين منطقه گفت:  احداث جاده در اين منطقه نيازمند اخذ مجوز از ادارات حفاظت محيط زيست و منابع‌طبيعي و آبخيزداري است و تا زماني که مجوز احداث جاده دريافت  نشود اجراي طرح راهسازي امکانپذير نيست.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: براي احداث جاده تخصيص اعتبار ملي نياز است و تا زمان اخذ مجوز اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بايد براي بازگشايي، تعمير و نگهداري اين جاده دسترسي کنوني اقدامات لازم را انجام دهد.

وي با تاکيد بر اينکه براساس قانون روستاهاي داراي ۲۰ خانوار بايد زيرپوشش آب و فاضلاب قرار گيرند، اظهار داشت: در روستاهايي که شوراي شهر و روستا و يا دهياري از انجام وظيفه آب و فاضلاب جلوگيري کند، با آنها برخورد مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07