پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تفاهم‌نامه احداث پارک اوره رزيني لردگان امضا شد

کد خبر: 155130 تاریخ انتشار: 1399/10/22
نمایش: 1741
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري از احداث پارک اوره رزيني و ملامين در فلارد خبر داد و گفت: حدود ۲۰ درصد توليدات کارخانه پتروشيمي لردگان توسط اين دو واحد به‌ مصرف مي‌رسد.
به گزارش روابط‌عمومي استانداري چهارمحال و بختياري ظهر امروز تفاهمنامه‌اي به‌منظور احداث پارک اوره رزيني در لردگان به‌منظور تکميل زنجيره ارزش محصولات پتروشيمي و توسعه صنايع پايين‌دستي اين طرح با حضور استاندار چهارمحال و بختياري، مديرعامل سرمايه‌گذاري پتروشيمي ايرانيان،‌ نماينده مردم لردگان به امضا رسيد.

اقبال عباسي، استاندار چهارمحال و بختياري در اين مراسم با تاکيد بر اهميت تکميل زنجيره توليد در صنايع، گفت: احداث پارک اوره رزيني و ملامين حدود ۲۰ درصد توليدات کارخانه پتروشيمي لردگان را به‌ مصرف مي‌رساند و اين صنايع مي‌تواند توسعه پيدا کند، همچنين اين طرح‌ها مي‌تواند زنجيره ارزش محصولات پتروشيمي را توسعه دهد.

وي با تاکيد بر اينکه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در خصوص احداث صنايع پايين دستي پتروشيمي در چهارمحال و بختياري با سرمايه‌گذاران همکاري لازم را خواهند داشت، اضافه کرد: خوشبختانه مشکل عمده‌اي براي اجراي اين طرح‌ها وجود ندارد.

عباسي نداشتن فناوري و سرمايه مورد نياز را يکي از عمده‌ترين دلايل خام فروشي محصولات توليدي در چهارمحال و بختياري عنوان و خاطرنشان کرد: نداشتن زيرساخت و سرمايه نيز درخام‌فروشي موثر است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه توسعه صنايع پايين‌دستي پتروشيمي لردگان از اولويت‌هاي دولت است، بيان کرد: اين مسئله موجب شد تا با افتتاح هر طرح پتروشيمي،‌ طرح‌هاي تکميل زنجيره ارزش نيز تعريف شود.  

گفتي است، در طرح پتروشيمي لردگان براي جلوگيري از خام فروشي، ايجاد ارزش افزوده، دسترسي مناسب به منابع آب و خوراک گاز، ايجاد تحول و محروميت‌زدايي، ايجاد اشتغال پايدار و ... سرمايه‌گذاري به ارزش ۸۷۵ ميليون يورو صورت گرفت و ظرفيت توليد اين واحد يک ميليون و ۷۵۰ هزار تن اوره و آمونياک است که در آذرماه سال‌جاري افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

در فرآيند احداث پتروشيمي لردگان رکورد ۲۸ ميليون نفر ساعت بدون حادثه به ثبت رسيد و اين در شرايطي است که سهم نيروهاي بومي در اين مجتمع، ۸۵ درصد از نيروهاي فعال است.

براساس برنامه در پارک اوره رزيني نزديک به ۴۵ واحد کوچک مقياس احداث مي‌شود که ظرفيت توليد در اين واحد به ۱۱۵ هزار تن خواهد رسيد و ۱۹ محصول متنوع توليد مي‌شود که در شش زون تعريف شده است.

سرمايه‌گذاري اوليه براي اجراي اين طرح ۲۰۰۰ ميليارد تومان است که براي دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقيم ايجاد مي‌کند، همچنين طرح توسعه‌اي کريستال ملامين با ظرفيت ۴۰ هزار تن و يک پارک صنعتي اوره رزيني با ظرفيت ۱۱۵ هزار تن در حال اجرا است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07