پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

کلاس‌هاي پايه اول و دوم ابتدايي به‌صورت حضوري داير مي‌شوند.

کد خبر: 155148 تاریخ انتشار: 1399/10/24
نمایش: 1864
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه هم‌اکنون دو شهرستان استان در وضعيت آبي و مابقي در وضعيت زرد قرار دارند، گفت: تعدادي از کلاس‌هاي درس و کلاس‌هاي پايه اول و دوم به‌صورت حضوري داير مي‌شوند.
جعفر مرداني ۲۴ دي‌ماه در شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري که به‌مناسبت بزرگداشت شوراهاي آموزش و پرورش با حضور معاون اول رئيس‌جمهور به‌صورت ويدئو کنفرانسي برگزار گرديد با بيان اينکه اين شورا به‌عنوان يک نهاد مشارکت فکري بين مردم، مسئولان و صاحب‌نظران در فرآيند تعليم و تربيت در کشور از يک جايگاه رفيع و ويژه‌اي برخوردار است، اظهار کرد: مي‌توان اين شورا را به‌عنوان يک شوراي راهبردي و برنامه‌ريزي دانست که تامين منابع مالي غيردولتي براي فعاليت‌هاي آموزش و پرورش از ديگر وظايف آن است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: آموزش و پرورش به‌عنوان مهم‌ترين رکن توسعه جوامع و بستري براي فرهنگ‌سازي است و پايدار بودن آن منوط به مشارکت آحاد مختلف مردم و نهادهاي مدني و اجتماعي خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه در ايام شيوع ويروس کرونا آموزش در مدارس به‌صورت حضوري تعطيل و اين آموزش در بستر فضاي مجازي و شبکه شاد انجام مي‌شد، گفت: باتوجه به قرار گرفتن شهرستان‌هاي چهارمحال و بختياري در وضعيت زرد و آبي، از ابتداي بهمن برنامه‌ريزي براي آموزش حضوري ۲۰۵ هزار دانش‌آموز در استان انجام مي‌شود.

مرداني با بيان اينکه هم‌اکنون دو شهرستان چهارمحال و بختياري در وضعيت آبي و مابقي در وضعيت زرد از نظر شيوع کرونا قرار دارند، عنوان کرد: تعدادي از کلاس‌هاي درس و کلاس‌هاي پايه اول و دوم با حداکثر ظرفيت ۱۰ نفر و در مناطق آبي مدارس با جمعيت زير ۵۰ نفر به‌صورت حضوري برگزار مي شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: فراهم نبودن زيرساخت‌هاي آموزش مجازي در برخي از مناطق استان مشکلاتي را براي آموزش دانش‌آموزان و والدين به‌وجود آورد که مقرر شد در اين مناطق آموزش حضوري ادامه پيدا کند.

وي در خصوص طرح آجر به آجر، عنوان کرد: اعتبارات براي نوسازي و بازسازي مدارس محدود است، قطعا طرح تحول مشارکت‌هاي مردمي يکي از سياست‌هاي سازمان نوسازي مدارس براي جذب مشارکت خيرين در اين حوزه خواهد بود، موفقيت طرح آجر به آجر مستلزم اطلاع‌رساني براي جلب مشارکت آحاد مردم است.

مرداني در پايان با اشاره به طرح آشتي با آموزش، يادآور شد: نزديک به ۸۰۰۰ بازمانده از تحصيل در چهارمحال و بختياري عدد بزرگي است و بايد تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به آموزش و پرورش در جذب و شناسايي اين دانش‌آموزان ياري برسانند.

گفتني است، شوراي آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري در شاخص هاي سياست‌گذاري و برنامه ريزي رتبه برتر کشور در سال ۱۳۹۸ را کسب کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07