پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اصلاح بذرهاي کشاورزي و نژاد دام در دستور کار قرار بگيرد

کد خبر: 155334 تاریخ انتشار: 1399/11/20 00:06:37
نمایش: 2323
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري اصلاح بذر و نژاد دام را در افزايش توليدات بخش کشاورزي و دام پروري موثر دانست و گفت: اصلاح بذر و نژاد دام مي‌تواند موجب افزايش توليد و درآمد بهره‌برداران در اين حوزه شود.
اقبال عباسي ۱۹ بهمن‌ماه در آئين تجليل از برگزيدگان ملي بخش کشاورزي چهارمحال و بختياري که به‌صورت ويدئو کنفرانسي با حضور رئيس جمهور برگزار شد با اشاره به اهميت توليدات بخش کشاورزي در تامين امنيت غذايي، اظهار کرد: کشاورزان و فعالان اين حوزه نقش موثري در تامين مايحتاج مردم در ايام شيوع کرونا و تحريم‌ها داشتند، قطعا اگر زحمات اين قشر نبود با مشکلات بسياري مواجه مي‌شديم.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه‌هاي مختلف اعم از راه، زيرساخت، پزشکي، علمي، کشاورزي و ... گفت: ايران در دوران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي يکي از بزرگترين‌ترين صادرکنندگان نفت بود، اما بودجه حاصل از فروش نفت براي رفاه مردم هزينه نمي‌شد.

وي افزود: در حال حاضر بيش‌تر روستاها از امکانات رفاهي اوليه از جمله آب شرب سالم، برق، گاز، راه ارتباطي و ... برخوردار هستند، همچنين تحولات بسياري در حوزه کشاورزي به وجود آمده است.

عباسي با تاکيد بر اينکه بايد بر آمار توليد محصولات کشاورزي و تعداد بهره‌برداران اين حوزه يک تحليل درست صورت گيرد، بيان کرد: چهارمحال و بختياري ظرفيت‌هاي بسيار بالايي در توليد محصولات کشاورزي دارد که در صورت حمايت ويژه از اين قشر مي‌توان از اين ظرفيت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به بحث آموزش و ترويج در حوزه کشاورزي، توضيح داد: بايد آموزش و ترويج در روستاها به معناي واقعي انجام شود، اگر اين کار در روستاها مورد توجه قرار گيرد و درآمد روستائيان در حوزه دامداري و کشاورزي به اين شيوه افزايش پيدا کند، قطعا روستائيان به شهرها مهاجرت نمي‌کنند.

وي اصلاح بذر و نژاد دام را در افزايش توليدات بخش کشاورزي و دام پروري موثر دانست و بيان کرد: اصلاح بذر و نژاد دام مي‌تواند موجب افزايش توليد و درآمد بهره‌برداران در اين حوزه شود، همچنين افزايش توليد در حوزه کشاورزي موجب کاهش وابستگي به واردات مي‌شود.

عباسي يادآور شد: امروز بهره‌برداران بخش کشاورزي با مشکلات زيادي در حوزه واردات مواد اوليه، واردات تجهيزات، مشکلات گمرکي، بيمه حمل و نقل، انتقال پول براي واردات و ... مواجه هستند، اما با وجود همه اين مشکلات، در مقابل تحريم‌ها ايستادگي کرده و اجازه ندادند با مشکل جدي مواجه شويم، بايد تلاش شود اين مشکلات رفع شود.

لازم به ذکر است، در اين آئين 372 طرح گلخانه‌اي در سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداري رسيد، اين طرح‌ها براي حدود 12 هزار نفر اشتغال ايجاد مي‌کنند، همچنين در اين آئين 32 استوديو توليد برنامه‌هاي حوزه کشاورزي در کشور به‌صورت ويدئو کنفرانس افتتاح شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07