پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

اجراي طرح‌هاي عمراني در دولت تدبير و اميد شدت گرفت

کد خبر: 155382 تاریخ انتشار: 1399/11/21 23:27:41
نمایش: 2509
اخبار
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به توسعه فعاليت‌هاي عمراني و خدمات‌رساني در استان گفت: اجراي طرح هاي عمراني در دولت تدبير و اميد شدت بيشتري به خود گرفت.
مجيد نظري سه شنبه شب در برنامه چشم‌انداز شبکه جهانبين، اتصال استان به شبکه ريلي را از مهمترين فعاليت هاي عمراني استان برشمرد و گفت: اين طرح که از سال ۹۰ آغاز شده پيش بيني مي شود در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداري برسد.

وي ادامه داد: طرح راه آهن مبارکه - سفيددشت - شهرکرد در چهار قطعه و به طول ۹۲ کيلومتر در حال اجرا بوده و داراي ۲ ايستگاه مي باشد که ايستگاه اول در سفيددشت واقع شده که از ۱۰ درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است و ايستگاه دوم که در کمربندي شمالي شهرکرد جانمايي شده در حال اخذ مجوزات لازم است و بزودي عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: اين طرح داراي ۱۱ پل و ۱۵ دستگاه تونل مي باشد.

نظري در ادامه از پيشرفت فيزيکي ۸۰ درصدي طرح آبرساني بن به بروجن خبر داد و گفت: اين طرح جزو ۳۱ طرح اولويت دار کشور است که آب موردنياز ۴۵۶ هزار نفر از جمعيت استان را تامين مي‌کند.

وي افزود: خط اصلي انتقال آب اين طرح داراي ۱۱۶ کيلومتر است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداري مي رسد و سپس خط فرعي آن با ۱۳۷ کيلومتر وارد مرحله اجرايي مي شود.

نظري ادامه داد: اين طرح داراي سه ايستگاه پمپاژ آب است که ايستگاه شماره ۲ داراي ۴۲ درصد پيشرفت و ايستگاه شماره ۳ داراي ۶۳ درصد پيشرفت مي باشد و ايستگاه پمپاژ شماره يک که در استان اصفهان واقع شده در حال تامين تجهيزات است.

وي از توسعه خدمات رساني به روستاها و شهرهاي استان در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به ويژه دولت هاي يازدهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: طول شبکه گاز رساني از ۴۵۳۲ کيلومتر در سال ۹۲ به ۵ هزار و ۹۶۲ کيلومتر در سال جاري رسيده و تعداد انشعابات از ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ هزار در قبل از دولت يازدهم به ۱۹۱ هزار مورد در سال جاري رسيده است.

نظري خاطر نشان کرد: در حال حاضر درصد روستاهاي برخوردار از گاز به ۸۹.۹ درصد رسيده است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در حوزه برق نيز در حال حاضر کل جمعيت شهري داراي برق مي باشند و ۹۹.۵ درصد خانوارهاي روستايي بالاي ۱۰ خانوار برق دار هستند.

نظري تصريح کرد: در دولت يازدهم و دوازدهم در حوزه انتقال برق ۱۶ طرح با يک هزار ميليارد تومان اعتبار و براي طرح هاي توزيع برق ۳۵۰ ميليارد تومان هزينه شده است.

وي به فعاليت‌هاي حوزه آبرساني نيز اشاره کرد و گفت: مشترکان آب آشاميدني تا سال ۹۲ حدود ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ مشترک بوده که در حال حاضر به ۳۳۲ هزار مشترک مي‌رسد.

نظري اظهار داشت: شاخص بهره‌مندي روستاها از آب آشاميدني تا سال ۹۲ حدود ۶۲ درصد بوده که در سال جاري به ۷۹ درصد افزايش يافته است.

وي افزود: روستاهاي بهره مند از شبکه آب آشاميدني سالم تا سال ۹۲، ۴۸۰ روستا بوده که در سال جاري به ۵۴۳ روستا افزايش يافته است.

معاون هماهنگي امور عمراني به توسعه راه هاي استان در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز اشاره کرد و گفت: طول راه‌هاي استان از ۶۶۲ کيلومتر از سال ۵۷ به سه هزار و ۷۴ کيلومتر در سال جاري رسيده است.

نظري با اشاره به شناسايي ۶۹ نقطه حادثه خيز در استان تاکيد کرد: از اين تعداد رفع ۴۹ نقطه به استان ابلاغ شده که تاکنون اين عمليات در ۱۰ نقطه اجرا و مابقي نقاط آشکار سازي شده است.

وي توسعه خدمات بهداشتي، افزايش فضاهاي آموزشي و فرهنگي، افزايش تعداد دانش‌آموزان و دانشجويان و افزايش تعداد فضاهاي ورزشي را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: اين اقدامات در دولت يازدهم و دوازدهم از شدت بيشتري برخوردار شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07