پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

۳۳۲۹ طرح در دولت تدبير و اميد در چهارمحال و بختياري اجرايي شد

کد خبر: 155545 تاریخ انتشار: 1399/12/14
نمایش: 1900
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به توجه دولت تدبير و اميد به تسريع در روند توسعه مناطق کمتر برخوردار گفت: در مدت فعاليت دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم سه هزار و ۳۲۹ طرح در حوزه‌هاي مختلف اين استان اجرايي شده است.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در آيين افتتاح طرح‌هاي عمراني شهرداري‌هاي چهارمحال و بختياري همزمان با سراسر کشور و بهره‌برداري از طرح‌هاي منابع‌طبيعي و آبخيزداري استان تاکيد کرد: براي اجراي اين تعداد طرح در دولت تدبير و اميد ۴۹ هزار و ۷۳۰ ميليارد ريال اعتبار از محل ملي، استاني و صندوق توسعه ملي هزينه شد و از مجموع اين طرح‌ها ۱۰ درصد مختص شهرداري‌ها و حوزه عمران شهري است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ۱۵ اسفند ماه روز درختکاري و هفته منابع‌طبيعي يادآور شد: تقويت حوزه منابع‌طبيعي باعث برقراري تعادل بين دام و مرتع و جلوگيري از بروز حوادث طبيعي مانند سيل و رانش مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: اصلاح نژادهاي دام، جلوگيري از ورود بي‌رويه دام به مراتع و توسعه فرهنگ درخت و درختکاري از مهم‌ترين نيازهاي تقويت منابع‌طبيعي و محيط‌زيست به‌شمار مي‌رود.

وي گفت: در همين راستا اداره‌کل منابع‌طبيعي و آبخيزداري و سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري برنامه‌هاي ترويجي، فرهنگي و عملياتي را در دستور کار قرار دهند.

عباسي تاکيد کرد: پاک‌سازي هوا، انسجام در بستر خاک، کاهش گرماي زمين، حفظ منابع‌طبيعي، محيط‌زيست و زراعت چوب به‌عنوان مواد اوليه توليد کاغذ و اقلام ديگر از دستاوردهاي ترويج فرهنگ درختکاري است.

وي افزود: قطع‌ بي‌رويه درختان و بي‌توجهي به محيط‌زيست زنگ خطري در افزايش آتش‌سوزي‌ها و تخريب منابع‌طبيعي و محيط‌زيست است.

گفتني است، در اين آيين به‌صورت همزمان با سراسر کشور ۱۲ طرح مرتبط با عمران شهري و ۲۹ طرح مختص منابع‌طبيعي و آبخيزداري در چهارمحال و بختياري به‌صورت متمرکز افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07