پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

نظارت بر اجراي پروتکلهاي بهداشتي تشديد شود

کد خبر: 155726 تاریخ انتشار: 1400/01/17 23:26:06
نمایش: 2668
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر تشديد نظارت‌هاي اجراي پروتکل‌هاي بهداشتي به دليل قرمز شدن وضعيت شيوع کرونا، گفت: در همين راستا افرادي که اقدام به برگزاري مراسم‌هاي عروسي و ختم با وجود شيوع ويروس کرونا مي‌کنند، شناسايي و با آنها مطابق قانون برخورد مي شود.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در ستاد استاني مديريت بيماري کروناي اين استان افزود: همزمان با شيوع ويروس کرونا، برخي اقدام به برگزاري مراسم‌هاي پر جمعيت عروسي و ختم مي‌کنند اما گزارشات کمتري نسبت به شناسايي عوامل برگزاري و برخورد با آن ها رسيده است، از اين‌رو مي‌طلبد در اين خصوص اهتمام بيشتري به کار گرفته شود.

وي با تاکيد بر ساماندهي تيم‌هاي بازرسي در استان اظهار داشت: سه تيم بازرسي هرکدام به مسئوليت سازمان بازرسي، مرکز بهداشت و دفتر بازرسي استانداري تشکيل و چنانچه به نيرو، خودرو و تجهيزات بيشتري نياز است اعلام شود تا با هم‌افزايي بين‌بخشي بتوان آن را تامين کرد.

عباسي در خصوص نظارت‌ بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي هرگونه ملاحظه و مماشات را جايز ندانست و گفت: اگر نهادي و يا مديري در خصوص رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تخلفي داشته باشد بايد اين موضوع صورتجلسه شده و براي برخورد با فرد متخلف به ارگان مربوطه گزارش شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تا قبل از عيد نوروز اين استان يکي از سه استان برتر کشور در رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به شمار مي‌رفت، تصريح کرد: اگر رعايت پروتکل‌ها به همان روال قبل در استان تداوم يافته بود، بي‌شک گرفتاري امروز بسيار کمتر مي‌شد از همين رو رسانه‌ها و اشخاص با نفوذ مردم را نسبت به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تشويق کنند.

عباسي با بيان اينکه محدوديت‌هاي گروه‌هاي شغلي دو، سه و چهار در مناطق قرمز و محدوديت‌هاي گروه سه و چهار در مناطق نارنجي و محدوديت مشاغل گروه چهار در مناطق زرد اجرا مي‌شود، افزود: در خصوص فعاليت مساجد و مصلي‌ها تصميم بر اين است که با يک دوم ظرفيت فعال باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري توصيه کرد، بانک‌ها در خصوص موعد چک بازاريان که متاثر از شيوع کرونا، کسب و کار آنها با تعطيلي روبرو شده‌ است، يک تا ۲ هفته به صاحبان چک‌ها براي نقد شدن آنها فرصت دهند.

گفتني است، بر اساس آخرين رنگ‌بندي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، شهرکرد و بروجن در وضعيت قرمز يا خيلي پرخطر شيوع کرونا قرار دارند، شهرستان‌هاي فارسان، لردگان، کيار، بن و سامان در وضعيت نارنجي و شهرستان‌هاي خانميرزا، کوهرنگ و اردل نيز در وضعيت زرد قرار دارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07