پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بررسي علت رانش زمين افسرآباد در دستور کار قرار گرفت

کد خبر: 155977 تاریخ انتشار: 1400/02/28
نمایش: 1258
اخبار
️اسماعيل نجار ۲۸ ارديبهشت‌ ماه در بازديد از روستاي افسر آباد شهرستان اردل گفت: بررسي علت رانش زمين در اين روستا به ‌طور ويژه در دستور کار سازمان مديريت بحران کشور قرار گرفت.
معاون وزير و رئيس سازمان مديريت بحران کشور ادامه داد: برداشت مصالح با حجم و ارتفاع زياد باعث شده تا از لحاظ زمين‌شناسي، بافت محل شکننده شود و منزل‌هاي مسکوني خانوارهاي ساکن در منطقه مورد تعرض قرار گيرد.

نجار تصريح کرد: بايد عاملان و متخلفان برداشت اين ميزان مصالح شناسايي و با آنان بر اساس قانون برخورد شود.

وي يادآور شد: مطالعات جابجايي يا درجاسازي و مقاوم‌سازي روستاي افسر آباد شهرستان اردل با اولويت از سوي يکي از مشاوران برجسته کشور در حال انجام است و منتظر پاسخ علمي براي تصميم‌گيري هستيم.

معاون وزير کشور و رييس سازمان بحران ايران اظهار داشت: خانه‌هاي در معرض خطر روستاي افسر آباد هر چه سريع‌تر جابجا شوند.

وي گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان مديريت بحران کشور، براي انتقال خانوارها از منزل موقت به خانه دائمي کمک بلاعوض اختصاص مي‌يابد.

نجار تاکيد کرد: بر همين اساس براي جابجايي اهالي خانه‌هاي در معرض خطر روستاي افسر آباد ۱۰۰ ميليون ريال به ‌ازاي هر خانوار از سوي بنياد مسکن انقلاب اسلامي پرداخت شده که به ۲۰۰ ميليون ريال افزايش مي‌يابد.

وي افزود: بر اساس مقررات سازمان مديريت بحران کشور، به مالکان خانه‌هاي تخريبي در اين حادثه، کمک‌هاي بلاعوض و تسهيلات اختصاص داده مي‌شود، همچنين زمين مورد نياز در مکاني امن از سوي بنياد مسکن انقلاب اسلامي به اين خانوارها تعلق مي‌گيرد.

وي يادآور شد: در صورت نبود زمين دولتي، سازمان مديريت بحران زمين مورد نياز را از منابع‌طبيعي و آبخيزداري تملک يا زمين مناسب را خريداري و قطعه‌بندي کرده و در اختيار افراد حادثه‌ديده قرار مي‌دهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07