پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

لزوم انتخاب مشاور براي تهيه طرح جامع امامزادگان دو خاتون شهرکرد

کد خبر: 156001 تاریخ انتشار: 1400/02/30
نمایش: 1710
اخبار
️اقبال عباسي ۳۰ ارديبهشت‌ ماه در جلسه هيات امناي امامزادگان دو خاتون شهرکرد که با حضور اعضا در محل امامزادگان برگزار شد، اظهار کرد: براي رفع مشکلات اين مجموعه فرهنگي، نياز به يک طرح جامع وجود دارد تا از آن طريق بتوانيم براي رفع مشکلات تصميم‌گيري کنيم.
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: براي حل مشکلات نيازمند منابع اعتباري براي هزينه‌کرد هستيم که مي‌توان اين اعتبار را از منابع مختلف از جمله سازمان اوقاف و امور خيريه، اداره ‌کل راه و شهرسازي از محل اعتبارات بازآفريني شهري، منابع مالي شهرداري شهرکرد، درآمدهاي اختصاصي بقعه متبرکه و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تهيه کرد.

وي افزود: لازم است براي تهيه طرح جامع و تعيين تکليف اراضي اطراف امامزاده مشاوري انتخاب شود و اين طرح در کميسيون ماده پنج و شوراي عالي شهرسازي به تصويب برسد، سپس اقدامات اجرايي با فازبندي انجام شود.

عباسي خاطر نشان کرد: هر چه سريعتر جلسه‌اي با حضور هيات امناي امامزادگان دو خاتون‌، مشاور بازآفريني، نماينده سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، نماينده ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، راه و شهرسازي، شهرداري و اداره‌ کل اوقاف و امور خيريه برگزار شود، در صورتي که در شرح خدمات مشاور بازآفريني، امکان گنجاندن اين طرح در کنار طرح‌هاي بزرگ باشد، اعتبار لازم براي آن اختصاص داده مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مسائل مربوط به سد معبر و عوامل فروش مواد مخدر در اطراف امامزاده دو خاتون شهرکرد، از طريق شهرداري و نيروي انتظامي قابل پيگيري است، همچنين اراضي اطراف امامزاده در طرح جامع قابل تعيين و تکليف است.

وي در پايان با اشاره به مشکلات بنا و محوطه امامزاده دو خاتون شهرکرد و لزوم انجام مرمت و بازسازي اين بنا، تصريح کرد: لازم است مسائل و مشکلات داخل امامزاده به منظور مرمت و بازسازي احصا و اداراتي که متولي انجام آن هستند کار مرمت را با اعتبارات استاني انجام دهند، در غير اينصورت مي‌توان اعتبار مرمت را از دستگاه مربوطه جدا کرد و امامزاده کار مرمت را انجام دهد.

گفتني است، پس از اتمام جلسه استاندار چهارمحال و بختياري بازديدي از وضعيت عمراني پروژه‌هاي در حال اجراي اطراف امامزادگان دو خاتون شهرکرد انجام داد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07