پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
مديرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداري:

صدورگواهي انطباق براي مشاغل‌خانگي اعتماد مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد

کد خبر: 156053 تاریخ انتشار: 1400/03/10 22:59:18
نمایش: 2601
اخبار
مديرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به ابلاغ شيوه‌نامه ثبت اظهارنامه انطباق در حوزه مشاغل خانگي گفت: اجراي اين طرح علاوه بر تضمين کيفيت محصولات توليدي، زمينه را براي اعتماد هرچه بيشتر مصرف‌کنندگان فراهم کرده و به رونق بازار فروش محصولات کمک مي‌کند.

مرضيه جليل‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينکه شيوه‌نامه ثبت اظهارنامه انطباق مشاغل خانگي به درخواست معاونت امور زنان و خانواده و با همکاري وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمان ملي استاندارد تدوين شده است، افزود: ثبت اين اظهارنامه اختياري است و افراد مشغول به فعاليت در حوزه مشاغل خانگي مي‌توانند پس از فعال شدن سامانه مربوطه با مراجعه به آن براي دريافت کد انطباق اقدام کنند.

وي تصريح کرد: با ثبت درخواست در سامانه مورد نظر طرح انطباق، روند استانداردسازي محصولات خانگي تسهيل مي‌شود و توليدکنندگان اين فرصت را به دست مي‌آورند تا با رونق توليد و حفظ و ارتقاي کيفيت به عرضه گسترده محصولات خود اقدام کنند و در نتيجه مصرف‌کنندگان نيز با اطمينان از استاندارد بودن روند توليد، استقبال بيشتري از محصولات خواهند داشت.

جليل‌پور ثبت درخواست براي انتخاب نهاد نظارتي و بررسي آزمايشگاهي محصولات، تعيين و معرفي محصول بر اساس طبقه‌بندي‌هاي تعريف‌شده، ثبت آگاهي اظهارنامه ثبت علامت تجاري و ارائه گواهي‌نامه‌هاي دريافتي از مراجع و ارگان‌هاي مربوطه را از جمله مراحل ثبت اظهارنامه انطباق در حوزه مشاغل خانگي بيان کرد و يادآور شد: درخواست متقاضيان از سوي نهادهاي مرتبط ارزيابي و گزارش کار براي تاييد به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعي و ادارات استاندار استان‌ها ارسال مي‌شود و در پايان کد انطباق در اختيار متقاضي قرار مي‌گيرد.

وي اظهار داشت: نشاني سامانه و زمان‌بندي براي ثبت اظهارنامه انطباق مشاغل خانگي به‌زودي اعلام خواهد شد.

مديرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري در ادامه مشاغل خانگي را به‌عنوان يکي از بهترين فعاليت‌هاي اقتصادي حوزه زنان دانست و گفت: به‌منظور حمايت از طرح‌هاي اشتغال‌زايي و توسعه فعاليت بانوان در حوزه مشاغل خانگي، سال گذشته ۱۴۰ نفر از زنان و بانوان کارآفرين استان براي دريافت تسهيلات به بانک‌هاي عامل معرفي شدند.

وي با اشاره به اينکه هم‌اکنون ۱۸۸ تعاوني مختص بانوان در استان وجود دارد که از اين تعداد ۹۶ تعاوني فعال است، افزود: تعدادي از اين تعاوني‌ها نيز در سال ۹۹ از تسهيلات بانکي بهره‌مند شدند.

جليل‌پور اجراي طرح‌هاي قالي‌بافي با همکاري اداره کل آموزش فني و حرفه‌اي و سرمه‌دوزي با همکاري جهاد دانشگاهي را از ديگر برنامه‌هاي حمايتي در حوزه اشتغال براي بانوان استان به‌ويژه زنان بد سرپرست، بي‌سرپرست و خودسرپرست عنوان و تصريح کرد: از سال ۹۷ تا نيمه سال ۹۹ با اجراي طرح‌هاي مختلف ملي و استاني براي سه هزار و ۵۴۶ نفر از زنان چهارمحال و بختياري شغل ايجاد شده است.

وي يادآور شد: بانک اطلاعاتي بانوان کارآفرين استان نيز تشکيل شده و در حال تکميل است

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07