پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

پرورش همزمان ماهيان سردآبي و گرمابي در کارون۴ وارد فاز مطالعه شد

کد خبر: 156192 تاریخ انتشار: 1400/04/06
نمایش: 2876
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: پرورش همزمان ماهيان سردآبي و گرمابي در کارون۴ وارد فاز مطالعاتي شده است و چنانچه پرورش آزمايشي ماهيان موفقيت‌آميز باشد مجوز راه‌اندازي اين طرح از سوي سازمان محيط زيست صادر شود.
الله‌کرم نصيري روز يکشنبه در نشست شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي اين استان افزود: مجري اين طرح سازمان دامپزشکي است که با هماهنگي اداره کل حفاظت محيط‌ زيست استان مباحث تخصصي و فني آن در حال اجرا است.

وي در ادامه با انتقاد از نحوه جذب تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري در استان اظهار داشت: با وجود ظرفيت‌هاي بي‌شمار در بخش خدمات و گردشگري استان، روند جذب تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري در استان مطلوب نيست و بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

نصيري همچنين بر انتخاب کارشناسان توانمند براي بررسي طرح‌هاي اشتغالزايي استان در کميته فني تاکيد کرد و گفت: کارشناساني که عضو کميته فني طرح‌ها هستند بايد از شرايط و توانمندي‌هاي لازم برخوردار باشند تا بتوان طرح‌هايي که از توجيه فني خوبي برخوردار هستند به مرحله اجرا گذاشته شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: در بخش گردشگري در شهرستان‌هاي سامان، لردگان و کوهرنگ مي‌توان طرح‌هاي خوبي در روستاها راه‌اندازي کرد و داوطلب هم وجود دارد اما مي‌طلبد کارشناسي طرح‌ها بيش از پيش انجام شود.

نصيري از اعلام آمادگي ۲ سرمايه‌گذار براي راه‌اندازي پارک اوره لردگان نيز خبر داد و تصريح کرد: در حال توان‌سنجي سرمايه‌گذاران هستيم و به محض اينکه سرمايه‌گذار مشخص شود براي دريافت زمين معرفي مي‌شود.

وي با تاکيد بر اعلام زمان خاموشي به واحدهاي توليدي استان از سوي شرکت توزيع نيروي برق، خاطر نشان کرد: اگر هماهنگي در اين رابطه افزايش پيدا کند و واحدهاي توليدي برنامه‌ريزي کنند خسارت کمتري وارد مي‌شود.

گفتني است؛ در اين نشست به بررسي چگونگي پرورش توليد همزمان ماهيان سردآبي و گرمابي در کارون ۴، نحوه جذب تسهيلات روستايي و عشايري، راه‌اندازي پارک اوره لردگان، بررسي موانع احداث شهرک تخصصي کشاورزي در منطقه خانميرزا و مشکل تامين آب شهرک صنعتي شهرکرد پرداخته شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07