پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

خبرگزاري‌هاي رسمي قبل از انتشار هرگونه خبر از صحت اطلاعات اطمينان حاصل کنند

کد خبر: 156278 تاریخ انتشار: 1400/04/22
نمایش: 1925
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه خبرگزاري‌هاي رسمي و شناسنامه‌دار بايد قبل از انتشار هرگونه خبر از صحت و سقم اطلاعات اطمينان حاصل کنند، گفت: نمي‌توان صرف شنيده‌ها خبري را منتشر کرد، در صورت تکذيب خبر اعتبار آن رسانه زير سوال خواهد رفت.
اقبال عباسي ۲۲ تيرماه در ديدار محمد کريمي، معاون خبر خبرگزاري تسنيم با اشاره به نقش و اهميت جايگاه رسانه در جامعه امروزي، اظهار کرد: امروزه انسان‌ها براي زندگي در جامعه نيازمند تعامل با يکديگر هستند، اصحاب رسانه نقش بسزايي در تنظيم روابط و ارتباطات فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و ... در بين آحاد مختلف جامعه دارند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: حرکت به سمت توسعه يافتگي امروز از ملزومات جوامع بشري محسوب مي‌شود، خبرنگاران و رسانه‌ها مي‌توانند در اين حرکت با نقدهاي سازنده نقش‌آفرين باشند، اما اگر فعالان رسانه‌اي در نقدها از جاده انصاف خارج شوند اين مهم محقق نخواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه تخريب باعث تضعيف جامعه مي‌شود، خاطرنشان کرد: مي‌توان با همگرايي، مساعدت و همفکري براي حل مشکلات موجود در کشور برنامه‌ريزي کرد، اما گاهي تخريب و نقدهاي غيرمنصفانه باعث ايجاد بي‌انگيزگي در مديران مي‌شود.

عباسي با بيان اينکه خبرگزاري‌هاي رسمي و شناسنامه‌دار بايد قبل از انتشار هرگونه خبر از صحت و سقم اطلاعات اطمينان حاصل کنند، گفت: نمي‌توان صرف شنيده‌ها خبري را منتشر کرد، در صورت تکذيب خبر اعتبار آن رسانه زير سوال خواهد رفت.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه عموما در استان‌هاي کوچک و کمتر توسعه يافته نقد مسئولان ارشد مرسوم است، گفت: زماني که يک حادثه رخ مي‌دهد بايد قبل از هرگونه اظهار نظر تمامي عوامل دخيل در آن حادثه را مورد بررسي قرار دهيم، سپس مطالبات از مسئول مربوطه انجام شود، نبايد در موضوعات يکطرفه قضاوت کنيم.

وي افزود: آموزش خبرنگاران اهميت بسيار بالايي دارد، اين مسئله بايد به‌صورت مستمر در دستور کار مديران خبرگزاري‌ها و مطبوعات قرار بگيرد، همچنين مديران ارشد رسانه‌ها بر فعاليت زيرمجموعه خود در استان‌ها نظارت داشته باشند.

در ادامه اين ديدار محمد کريمي- معاون خبر خبرگزاري تسنيم با اشاره به سياست‌هاي اين خبرگزاري در سطح کشور، اظهار کرد: مبناي اصلي اين رسانه تعامل با مديران ارشد، نمايندگان مجلس، ائمه جمعه و نهادهاي فعال براي امر اطلاع‌رساني و گشايش در مشکلات مردم است.

وي افزود: تلاش مي‌کنيم با کالبدشکافي مشکلات روزانه بخشي از کاستي‌ها را بازتاب دهيم تا نگاه دولت در تخصيص بودجه و امکانات به سمت استان‌ها سوق داده شود.

کريمي با تاکيد بر اينکه سياست خبرگزاري تسنيم گسترش دامنه مخاطبان در سراسر کشور و جهان است، گفت: در حال حاضر خبرگزاري تسنيم در پنج قاره رابط خبري دارد و همچنين در پنج کشور دفتر رسمي تاسيس کرده است.


معاون خبر خبرگزاري تسنيم کشور خاطرنشان کرد: تلاش شد از فضاي متن در اطلاع‌رساني خارج شويم و به سمت توليدات چنددرسانه‌اي مانند فيلم، عکس و گزارش ويدئويي برويم، روزانه ۱۰۰۰ خبر بر روي خروجي اين خبرگزاري قرار مي‌گيرد که حدود ۴۵۰ مورد از اين توليدات مربوط به استان‌ها است.

وي در پايان تاکيد کرد: رعايت اخلاق و آبروي افراد از اولويت‌هاي خبرنگاران خبرگزاري تسنيم است، هيچ زمان براي خوشايند يک جريان سياسي خاص از جاده انصاف خارج نمي‌شويم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07