پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

شاخص محروميت استان نسبت به ميانگين کشوري رتبه مطلوبي دارد

کد خبر: 156501 تاریخ انتشار: 1400/06/10
نمایش: 2342
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: طبق آخرين آمار ارائه شده شاخص محروميت استان کاهش پيدا کرده است و نسبت به ميانگين کشوري در رتبه خوبي نسبت به استان‌هاي کمتر توسعه‌يافته قرار داريم، قطعا مديران در اين مدت زحمات زيادي کشيده‌اند، اما نواقص و نقاط ضعفي نيز وجود داشته است.
اقبال عباسي ۱۰ شهريورماه در جلسه معارف مديران به ميزباني استانداري چهارمحال و بختياري در دفتر نماينده ولي‌فقيه در استان با تاکيد بر اينکه تلاش شد توزيع اعتبارات و امکانات در شهرستان‌ها بر اساس عدالت انجام شود، اظهار کرد: عموما ۳۰ درصد از بودجه کشور در استان‌ها توسط استاندارن توزيع مي‌شود و عمده اعتبارات به پروژه‌‌هاي بزرگ ملي اختصاص پيدا مي‌کند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: طبق روال اعتبارات استاني در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان و بر اساس يکسري شاخص‌ها بين شهرستان‌ها توزيع مي‌شود، امکان دارد به‌ يک شهرستان به دليل دارا بودن پروژه زيرساختي داراي اولويت مانند راه، راه‌آهن، پروژه آبرساني و ... اعتبار بيش‌تري اختصاص پيدا کند، اما نهايت سعي بر اين بوده که در توزيع اعتبارات عدالت را رعايت کنيم.

وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهار سال گذشته، توضيح داد: طبق آخرين آمار ارائه شده شاخص محروميت استان کاهش پيدا کرده است و نسبت به ميانگين کشوري در رتبه خوبي نسبت به استان‌هاي کمتر توسعه‌يافته قرار داريم، قطعا مديران در اين مدت زحمات زيادي کشيده‌اند، اما نواقص و نقاط ضعفي نيز وجود داشته است.

عباسي در ادامه با اشاره به اينکه در هفته دولت سال‌جاري ۱۱۳ طرح عمراني با اعتباري بالغ بر ۳۲۵ ميليارد و ۴۶۰ ميليون تومان افتتاح و به بهره‌برداري رسيد، يادآور شد: با بهره‌برداري از اين پروژه‌ها براي ۹۴۶ نفر به‌صورت مستقيم اشتغالزايي شد، همچنين عمليات اجرايي ۳۰ پروژه با برآورد اعتبار ۲۳۹ ميليارد و ۳۲۷ ميليون تومان در هفته دولت آغاز شد.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: در طول چهار سال گذشته ۸۵ روستا در استان گازرساني شد که به‌طور متوسط هزينه گازرساني به هر خانوار در اين مناطق ۳۵ ميليون تومان بود، در صورتي که شرکت گاز تنها ۱۲ ميليون تومان هزينه بابت گازرساني به هر خانوار را متقبل مي‌شود، بخشي از اعتبارات اين موضوع از منابع استاني تامين شد.

وي با اشاره به افزايش تخت‌هاي بستري در بيمارستان‌هاي چهارمحال و بختياري در طول چهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌هاي بستري از ۱۱۵۵ تخت در سال ۹۶ به ۱۸۱۲ تخت در سال ۱۴۰۰ افزايش يافت، همچنين تعداد تخت‌هاي اقامتي در اين مدت از ۹۳۰ تخت به ۲۳۸۸ تخت افزايش پيدا کرد.

عباسي برق‌رساني به ۳۵ روستاي دوردست، تخصيص ۱۰۷ ميليارد تومان اعتبار ملي به بحث ايجاد شبکه جمع‌آوري فاضلاب در هفت شهر و ۴۰ روستا، احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان، تکميل و تحويل ۵۰ مدرسه، آغاز عمليات اجرايي ۳۵ مدرسه و ۳۰۰ کلاس درس، احداث ۲۵۰ مسکن خيري و احياي ۸۰ واحد راکد صنعتي را از مهم‌ترين اقدامات دولتمردان در چهارمحال و بختياري در چهارسال گذشته برشمرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان در خصوص پروژه آبرساني بن- بروجن، توضيح داد: اين پروژه در سال ۹۶ عملا تعطيل بود، اما خوشبختانه از سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار به اين پروژه تخصيص پيدا کرد، از ۱۱۵ کيلومتر لوله‌گذاري مسير اصلي اين پروژه حدود ۱۰۰ کيلومتر انجام شده، احداث تصفيه‌خانه و ايستگاه‌هاي پمپاژ رو به اتمام است و تنها در بحث احداث آبگير دچار مشکل هستيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07