پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

اقناع‌سازي والدين و تدوين الگوي آموزشي براي بازگشايي مدارس انجام شود

کد خبر: 156573 تاریخ انتشار: 1400/06/25
نمایش: 2397
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال‌ و بختياري با تاکيد بر اقناع‌سازي والدين براي بازگشايي مدارس گفت: با توجه به آمادگي مدارس براي استقبال از دانش‌آموزان لازم است الگوي آموزشي متناسب با شرايط شيوع کرونا و هماهنگ با تصميمات ستاد ملي و استاني مبارزه با کرونا به کار گرفته شود.
جعفر مرداني روز پنجشنبه در نشست شوراي اطلاع‌رساني چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه آسيب‌هاي رفتاري و اجتماعي ناشي از تعطيلي طولاني‌مدت مدارس و ارائه آموزش‌ها به شيوه غيرحضوري شناسايي و بررسي‌ شده است، افزود: در حال حاضر با توجه به تسريع روند واکسيناسيون در کشور و برنامه‌ريزي براي واکسينه شدن دانش آموزان، مهم‌ترين موضوع آن است که اقناع‌سازي والدين نسبت به بازگشايي مدارس انجام شود و زمينه اعتماد و اطمينان لازم در خانواده‌ها براي حضور فرزندان در مدارس شکل بگيرد.

وي تصريح کرد: مورد ديگري که بايد در بازگشايي مدارس به آن توجه شود، ارائه آموزش‌هاي مرتبط با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي به دانش آموزان و کادر آموزشي است چرا که با وجود گستردگي واکسيناسيون همچنان رعايت موارد بهداشت فردي و اجتماعي در اولويت قرار دارد.

مرداني بر لزوم تشکيل شوراهاي آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و بررسي مطالبات و نيازهاي زيرساختي و آموزشي در مناطق مختلف استان تاکيد کرد و يادآور شد: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي موظف به همراهي و همکاري با آموزش‌ و پرورش براي بازگشايي مدارس در سال تحصيلي جديد هستند تا بتوان با توجه به تصميمات ستاد مبارزه با کرونا مدارس را به ۲ صورت حضوري و نيمه حضوري بازگشايي کرد.

وي وحدت رويه در بازگشايي مدارس و ارائه آموزش‌هاي حضوري و غيرحضوري را نيز يادآور شد و از مسوولان آموزش و پرورش استان خواست تا براي بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصيل به فضاي آموزشي نيز برنامه‌ريزي‌هاي لازم را در دستور کار قرار دهند.

مرداني در ادامه به عبور استان از قله موج پنج شيوع کرونا اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون درصد رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در چهارمحال و بختياري از ۵۲ درصد متوسط کشوري پايين‌تر است و اين موضوع شرايط شکننده و ناپايداري را در استان به وجود آورده است که با نزديک شدن به فصل پاييز و کاهش دما هرگونه تجمع و دورهمي در فضاي بسته مي‌تواند خطرآفرين باشد.

وي از رسانه‌ها خواست تا همچنان اخبار کرونا را در صدر اطلاع‌رساني‌هاي قرار دهند تا با ايجاد دغدغه و حساسيت عمومي از گسترش سهل‌انگاري‌ها و عادي انگاري‌ها در جامعه کاسته شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري همچنين روند واکسيناسيون در استان را مطلوب ارزيابي کرد و افزود: بيش از ۴۳ درصد از جمعيت هدف استان دز اول و نزديک به ۲۰ درصد دز دوم واکسن را دريافت کرده‌اند که با ورود محموله‌هاي جديد اين روند با سرعت بيشتري دنبال خواهد شد.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود به تمديد نام‌نويسي مشاغل آسيب‌ديده از کرونا براي استفاده از تسهيلات بانکي اشاره کرد و اظهار داشت: اين فرصت تا پايان آذرماه ادامه دارد.

مرداني با بيان اينکه در حال حاضر در استان کمبودي براي تامين کالاهاي اساسي وجود ندارد، افزايش بازرسي‌ها و نظارت‌ها بر بازار و جلوگيري از افزايش قيمت و احتمال احتکار را ضروري بيان کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07