پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

علي لندي؛ اسطوره ايثار و فداکاري است

کد خبر: 156623 تاریخ انتشار: 1400/07/03
نمایش: 1892
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تاريخ، تمدن و اسطوره‌سازي در سايه تعليم و تربيت محقق مي‌شود، گفت: اين روزها شاهد ايثارگري دانش‌آموز فداکار علي لندي از اهالي روستاي لندي و دانش‌آموز پايه نهم دبيرستان شهيد استکي شهرکرد در اين استان هستيم که در نهايت ايثارگري جان خود را براي کمک به هم‌نوع به خطر انداخت، اين دانش‌آموز اسطوره فداکاري و ايثار محسوب مي‌شود.
اقبال عباسي سوم مهرماه در آئين نمادين بازگشايي مدارس در آموزشگاه شبانه‌روزي عشايري روستاي دوپلان در منطقه محروم مشايخ با اشاره به اينکه عموما کشورها به‌دنبال تمدن‌سازي، اسطوره‌سازي و تاريخ‌سازي هستند، اظهار کرد: اين مسائل در سايه تعليم و تربيت محقق مي‌شود، اگر تعليم و تربيت به‌درستي انجام نشود، هيچ‌کدام از اين اهداف محقق نخواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به موضوع ايثار و فداکاري، گفت: ايثارگر به فردي اطلاق مي‌شود که از حق خود به نفع ديگري مي‌گذرد، اين روزها شاهد ايثارگري دانش‌آموز ايثارگر و فداکار علي لندي از اهالي روستاي لندي در اين استان هستيم که در نهايت ايثارگري جان خود را براي کمک به هم‌نوع به خطر انداخت، اين دانش‌آموز قرار بود در پايه نهم در دبيرستان شهيد استکي شهرکرد تحصيل کند.

وي افزود: در دوران هشت سال دفاع‌مقدس نيز شاهد ايثارگري رزمندگان ايران اسلامي بوديم که جانانه و با دست خالي در برابر استکبار جهاني ايستادند و اجازه ندادند حتي يک وجب از خاک ايران جدا شود، اکنون نيز پس از گذشت بيش از چهار دهه از پايان جنگ تحميلي آرامش و امنيت بر کشور حاکم است، شهدا، آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس که در بين آن‌ها خيل عظيمي از فرهنگيان و دانش‌آموزان نيز حضور دارند، نمونه بارز قهرمانان و اسطوره‌هاي دوران هستند.

عباسي با تاکيد بر اينکه مدارس محلي براي اسطوره‌سازي و تمدن‌سازي هستند، گفت: اگر تعليم و تربيت توأم با معنويت نباشد شاهد تاريخ‌سازي، تمدن‌سازي و اسطوره‌سازي نخواهيم بود، تعليم و تربيت صحيح به انسان دانايي و توانايي مي‌بخشد و انسان‌هاي ضعيف و ناتوان را به خلاقيت و اختراع مي‌کشاند تا نيازهاي خود را برطرف کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به شرايط آموزش در دوران شيوع کرونا و آموزش مجازي، توضيح داد: بسياري از معلمان با فضاي مجازي و آموزش از راه دور در ابتداي شيوع کرونا آشنايي نداشتند، زيرا فکر نمي‌کردند که به‌علت يک بيماري مدارس تعطيل بشود و بخواهند با استفاده از ابزارهاي آموزش مجازي امر تعليم و تربيت را پيگيري کنند، اما شاهد درخشش معلمان در اين عرصه بوديم و جاي تقدير دارد.

وي عنوان کرد: معلمان انسان و انسانيت را به دانش‌آموزان آموزش مي‌دهند و آن‌ها را پرورش مي‌دهند، دانش‌آموزان بايد ادامه‌دهنده راه شهداي کربلا باشند.

عباسي در پايان با بيان اينکه در حوزه زيرساختي اقدامات خوبي در منطقه مشايخ و اردل صورت گرفته است، بيان کرد: محورهاي مواصلاتي از دوپلان تا فيروزآباد، گورميزه به اردل، اردل به ناغان، کوه سفيد به لردگان و ... در حال احداث و يا احداث شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06