پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

انجام اصلاح نژاد دام بهترين خدمت به روستائيان و عشاير است

کد خبر: 156680 تاریخ انتشار: 1400/07/11
نمایش: 1408
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: انجام اصلاح نژاد دام و تلقيح مصنوعي گوسفندان به روش لاپاراسکوپي در طرح افزايش بهره‌وري دام سبک عشايري بهترين خدمت به روستائيان و عشاير در اين برهه زماني است.
به گزارش روابط‌عمومي استانداري چهارمحال و بختياري آئين آغاز اجراي طرح افزايش بهره‌وري دام سبک عشايري با همکاري دانشگاه امام حسين(ع) تهران، دانشگاه شهرکرد و بسيج عشايري استان با حضور استاندار چهارمحال و بختياري، فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد.

اقبال عباسي، استاندار چهارمحال و بختياري در اين آئين با اشاره به اينکه بي‌توجهي به بحث کيفيت و کميت دامداري در مناطق روستايي و عشايري يکي از معضلات مهم در کشور محسوب مي‌شود، اظهار کرد: اين مسئله مشکلات بسياري را نيز به‌همراه دارد.

وي ادامه داد: بي‌توجهي به مرتع و مسائل مرتبط با دامداري موجب از بين رفتن مرتع، خاک حاصلخيز و فرسايش خاک خواهد شد، اگر خاک مناسب در دسترس نباشد، قطعا براي کشاورزي و تامين علوفه دام با مشکلات بسياري مواجه مي‌شويم و کشوري که يکروز توليدکننده بود به وارد کننده تبديل مي‌شود.

عباسي با اشاره به تبعات از بين رفتن مراتع و فرسايش خاک، توضيح داد: اگر مراتع دچار آسيب شوند، با بارش شاهد جاري شدن سيل و طغيان رودخانه‌ها خواهيم بود و خاک حاصلخيز از دسترس خارج مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: انجام اصلاح نژاد دام و تلقيح مصنوعي گوسفندان به روش لاپاراسکوپي در طرح افزايش بهره‌وري دام سبک عشايري بهترين خدمت به روستائيان و عشاير در اين برهه زماني است، اگر دامداري براي دامدار به‌صرفه نباشد، توليد را رها خواهد کرد، بنابراين بايد افزايش بهره‌وري دام در اولويت قرار بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07