پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

برآورد خسارت خانه‌هاي روستاهاي زلزله‌زده کوهرنگ سه شنبه انجام مي‌‍شود

کد خبر: 156685 تاریخ انتشار: 1400/07/12
نمایش: 2130
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: برآورد خسارت تاسيسات و خانه‌هاي روستاهاي زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ از روز سه شنبه آغاز مي‌شود.
اقبال عباسي روز دوشنبه با حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ تاکيد کرد: وضعيت مناطق زلزله‌زده به‌صورت هوايي و از طريق بالگرد بررسي شد.

وي با اشاره به نبود خسارت جاني در زمين‌لرزه شهرستان کوهرنگ گفت:‌ در اين حادثه حدود ۲۰ نفر مصدوم شدند که ۲ نفر از آنان با بالگرد منتقل و بقيه به‌ صورت سرپايي در درمانگاه‌هاي منطقه درمان شدند.

عباسي تصريح کرد: در اين حادثه تعداد زيادي از خانه‌ها تَرَک خورده و سقف برخي منزل‌ها خراب شده است.

وي يادآور شد: بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري با همکاري مسوولان منطقه از روز سه شنبه خسارت‌هاي ناشي از زمين‌لرزه شهرستان کوهرنگ را برآورد مي‌کنند و اقدام و پيگيري‌هاي لازم براي بازسازي خانه‌ها و تاسيسات شروع و ميزان خسارت‌ها به‌زودي اعلام مي‌شود.

عباسي اظهار داشت: از همان دقايق ابتدايي وقوع زمين‌لرزه شهرستان کوهرنگ، رييس دفتر رييس‌جمهور در تماس تلفني دستور آيت‌الله رئيسي براي بررسي موضوع و حضور در کنار مردم را ابلاغ و وزير کشور نيز موضوع را به‌صورت تلفني پيگيري کرد.

گفتني است، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، زمين‌لرزه ۵.۷ ريشتري ساعت ۶ و ۹ دقيقه صبح دوشنبه مرز استان‌هاي چهارمحال و بختياري و خوزستان حوالي چلگرد را لرزاند.

اين زمين لرزه در ۳۳ کيلومتري چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختياري و در عمق ۱۰ کيلومتري زمين رخ داده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07