پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

خسارت ۶۰۰ ميليارد توماني زلزله به شهرستان‌هاي چهارمحال و بختياري

کد خبر: 156719 تاریخ انتشار: 1400/07/19
نمایش: 2578
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مجموع خسارت‌هاي برآورد شده ناشي از زلزله ۵.۷ ريشتري شهرستان کوهرنگ در بخش زيربنايي، مسکوني و مردمي ۶۰۰ ميليارد تومان برآورد شده است.
اقبال عباسي ۱۹ مهرماه در جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران چهارمحال و بختياري با بيان اينکه از ۲۲۰ روستاي واقع در شهرستان کوهرنگ در زلزله ۵.۷ ريشتري هفته گذشته به منازل و تاسيسات ۱۰۶ روستا خسارات فراواني وارد شده است، اظهار کرد: مجموع خسارت‌هاي برآورد شده در بخش زيربنايي، مسکوني و مردمي ۶۰۰ ميليارد تومان برآورد شد، همچنين به منازل مسکوني در شهرستان‌هاي اردل و فارسان نيز خسارت وارد شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: مجموع خسارت وارده در بخش زيربنايي ۳۷۵ ميليارد، در بخش مسکوني و معيشتي ۲۱۵ ميليارد تومان و در بخش کشاورزي ۲۰ ميليارد تومان ارزيابي شده است.

وي با بيان اينکه خسارات وارده به شهرستان‌هاي چهارمحال و بختياري در زلزله‌ اخير کوهرنگ به ستاد حوادث و بحران کشور ارسال مي‌شود، گفت: فرآيند تصويب خسارت‌ها توسط هيات وزيران و هيات دولت تا حدودي زمانبر است، پس از تصويب اعتبار مورد نياز براي جبران خسارات ابلاغ خواهد شد.

عباسي با تاکيد بر اينکه تعدادي از خانوارهاي روستايي به‌علت تخريب منازل و تلفات دام دچار آسيب شده‌اند، خاطرنشان کرد: بايد براي اين خانوارها تا قبل از ابلاغ اعتبارات تدبيري انديشيده شود، مي‌توان براي اسکان و توزيع اقلام موردنياز از ظرفيت سپاه، بسيج و نهادهاي حمايتي مانند کميته‌امداد و بهزيستي استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: براي پرداخت تسهيلات و کمک‌هاي معيشتي به زلزله‌زدگان بايد تدابير لازم براي استقرار بانک و انجام اقدامات لازم در مناطق انديشيده شود، همچنين دستگاه‌هاي اجرايي قبل از تخصيص اعتبار تدابير لازم براي جبران خسارات به بخش‌هاي راه، آب و ساير موارد ضروري را بيانديشند، در صورت ضرورت براي جبران اين خسارات مي‌توان از اعتبارات استاني نيز به پيشنهاد فرماندار اختصاص داد.

وي با اشاره به اينکه منازل مسکوني واقع در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ عموما از سنگ و گل ساخته شده‌اند، بيان کرد: در حال حاضر ساخت خانه با مصالح روز در اين مناطق هزينه بالايي دارد، بنابراين پيگيري براي اختصاص اعتبار براي پرداخت تسهيلات تعمير و مقاوم‌سازي منازل انجام شود، ميزان خسارت‌ها در حوادث بايد کاملا واقعي برآورد شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07