پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

شيوه بودجه‌ريزي در کشور مانع اصلي تحقق عدالت است

کد خبر: 156739 تاریخ انتشار: 1400/07/22
نمایش: 2259
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه امروز کشور با مسائل و مشکلات بسياري از جمله کمبود اعتبارات، اجرايي نشدن مصوبات، پروژه‌هاي نيمه‌تمام، مشکلات اقتصادي و ... مواجه است، گفت: مباحث بودجه‌ريزي در کشور مانع اصلي در تحقق عدالت در مناطق مختلف کشور است.
اقبال عباسي ۲۲ مهرماه در شوراي فرهنگ عمومي چهارمحال و بختياري با حضور اعضاي هيات رئيسه کميسيون فرهنکي مجلس شوراي اسلامي و معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه مسائل و مشکلات استان در حوزه فرهنگي در قالب يک دفترچه جمع‌آوري شده است، اظهار کرد: اين دفترچه در اختيار اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت و قطعا اين مسائل در جلسات تخصصي با حضور اعضا پيگيري مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه توسعه استان در بخش دامداري، کشاورزي، گردشگري و صنعت دنبال مي‌شود، اظهار کرد: اين استان رتبه اول در توليد شيلات و آبزيان، رتبه اول توليد بادام، رتبه ۱۷ گوشت قرمز، رتبه شش توليد هلو و رتبه هشت توليد گردو و قارچ را در کشور به خود اختصاص داده است.

عباسي ادامه داد: انقلاب اسلامي با شعار احياي فرهنگ، کاهش محروميت و اجراي عدالت در کشور بر سر کار آمد، در دوران دفاع‌مقدس شاهد ايثارگري و جانفشاني ايثارگران در دفاع از مال، ناموس، جان و خاک ايران اسلامي بوديم، اما امروز اين فرهنگ مورد غفلت واقع شده است.

وي با بيان اينکه امروز کشور با مسائل و مشکلات بسياري از جمله کمبود اعتبارات، اجرايي نشدن مصوبات، پروژه‌هاي نيمه‌تمام، مشکلات اقتصادي و ... مواجه است، خاطرنشان کرد: مباحث بودجه‌ريزي در کشور مانع اصلي در تحقق عدالت در مناطق مختلف کشور است، امروزه تنها ۳۰ درصو بودجه کشور در استان‌ها توزيع مي‌شود و ۷۰ درصد اعتبار به پروژه‌هاي ملي بزرگ اختصاص پيدا مي‌کند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: عموما پروژه‌هاي بزرگ کشور در استان‌هاي توسعه‌يافته و بزرگ قرار دارند، به همين خاطر استان‌هاي محروم نيازمند باقي مي‌مانند، نمي‌توان از استاندار انتظار داشت که تمام مشکلات کشور را با اين بودجه اندک حل کند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد نگرش در بودجه‌ريزي تغيير کند، عنوان کرد: اين نگرش در موضوعات فرهنگي نيز وجود دارد، اگر روند بودجه‌ريزي تغيير نکند توسعه واقعي در استان‌هاي محروم رخ نمي‌دهد.

عباسي با بيان اينکه براي ورود سرمايه‌گذار به استان‌هاي محروم بايد شرايط تسهيل شود، تصريح کرد: شرکت شهرک‌هاي صنعتي به سرمايه‌گذاران زمين براي اجراي طرح‌ واگذار مي‌کند، اما بايد به اين نکته توجه کرد که هزينه آماده‌سازي زيرساخت در مناطق محروم دو برابر استان‌هاي توسعه يافته است و قوانين بيمه، ماليات و ... نيز يکسان بوده، بنابراين سرمايه‌گذاران تمايلي براي سرمايه‌گذاري در استان‌هاي محروم ندارند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه مشکلات اقتصادي و بيکاري معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي را تشديد مي‌کند، گفت: اگر مسئله فرهنگ در کشور حل شود، قطعا به‌دنبال آن شاهد حل مشکلات در حوزه‌هاي سياست، اقتصاد و امنيت خواهيم بود، در طول چهار دهه گذشته به زيرساخت‌هاي فرهنگي توجه جدي صورت نگرفته است.

وي در پايان بيان کرد: بايد قبل از دعوت مردم براي بازگشت به روستا، مشکل شغل و درآمد مردم را حل کنيم، اگر روستا حفظ نشود قطعا شاهد کوچ روستائيان به شهرها خواهيم بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07