پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

وزارت نيرو براي تالاب‌ها، رودخانه‌ها و سدها پيوست اجتماعي تهيه کند

کد خبر: 156743 تاریخ انتشار: 1400/07/23
نمایش: 2233
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: وزارت نيرو براي ساماندهي تالاب‌ها، رودخانه‌ها و سدها بايد پيوست اجتماعي و فرهنگي تهيه کند، اگر موضوعات و مشکلات مرتبط با آب در حوزه‌هاي اجتماعي حل شود، قطعا گردشگري نيز رونق مي‌گيرد و مي‌توان از اين حوزه درآمدزايي کرد.
اقبال عباسي ۲۳ مهرماه در جلسه اختتاميه سفر کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اميدها و انتظارات از سفر اعضاي کميسيون به اين استان بسيار بالا رفته است، اظهار کرد: اميدواريم اين اميدها به ياس تبديل نشود، مسائل و مشکلات اين استان در حوزه فرهنگي در سندي گردآوري شد و در اختيار اعضاي کميسيون فرهنگي قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياري با گلايه از شيوه بودجه‌ريزي در کشور، عنوان کرد: عدالت در تخصيص بودجه توسط مجلس و دولت مورد بي‌توجهي قرار گرفته است، اعتبارات اندک در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه در حوزه فرهنگ موجب شده تا پروژه‌هاي نيمه‌تمام براي تکميل ساليان سال در انتظار تخصيص بودجه بمانند، قطعا تمامي مسئولان مي‌خواهند پروژه‌هاي عمراني هرچه سريعتر به اتمام برسد، هيچ دولتمردي علاقه‌اي به ناراضي کردن مردم ندارد.

وي افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار در مجموع به چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا کرد و بخش ناچيزي از اين اعتبارات متعلق به حوزه فرهنگ است، قطعا اين مسئله موجب شده است که عمر پروژه‌هاي نيمه‌تمام فرهنگي به بالاي ۱۵ سال نيز برسد.

عباسي در ادامه نرخ بالاي بيکاري در چهارمحال و بختياري را از معضلات اين استان عنوان کرد و گفت: نرخ مشارکت در اين استان ۴۲ درصد بوده و اين مسئله نشان‌دهنده جمعيت جوان آماده به‌کار در استان است، اما به‌علت خشکسالي و کمبود آب از ۱۰ شهرستان اين استان در پنج شهرستان امکان سرمايه‌گذاري به‌علت عدم تخصيص آب وجود ندارد.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: پروژه آبرساني بن- بروجن بايد آب شرب نيمي از جمعيت اين استان را تامين کند، اما به دلايل مختلف اين پروژه به سرانجام نرسيده است، بسياري از شهرها و روستاهاي اين استان با مشکل تامين آب شرب مواجه هستند، آبرساني در شهرک‌هاي صنعتي با تانکر انجام مي‌شود، اما عموما مسئولان کلان در کشور بر مسئله کمبود آب در اين استان باور ندارند.

وي با تاکيد بر اينکه حرايم رودخانه‌ها بايد براي جلوگيري از حوادث، در حوزه گردشگري و ورزش توسط وزارت نيرو ساماندهي شود، خاطرنشان کرد: اين استان سرچشمه دو رودخانه بزرگ زاينده‌رود و کارون است، اما تاکنون حريم اين رودخانه‌ها ساماندهي نشده است، اگر اين کار انجام شود، قطعا گردشگران از اقصي نقاط کشور و جهان به اين استان خواهند آمد.

عباسي يادآور شد: وزارت نيرو براي ساماندهي تالاب‌ها، رودخانه‌ها و سدها بايد پيوست اجتماعي و فرهنگي تهيه کند، اگر موضوعات و مشکلات مرتبط با آب در حوزه‌هاي اجتماعي حل شود، قطعا گردشگري نيز رونق مي‌گيرد و مي‌توان از اين حوزه درآمدزايي کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: به‌علت قوانين موجود در تخصيص اعتبارات دولتي امکان تخصيص اعتبار براي ساخت خانه مطبوعات و خبرنگاران، مصلي‌ها، ستاد نماز جمعه و ستاد امر به معروف و نهي از منکر به‌علت غيردولتي بودن آن‌ها وجود ندارد، به‌نظر مي‌رسد بايد قوانين در حوزه فرهنگ اصلاح شود.

وي در پايان با اشاره به اينکه موازي‌کاري و پراکندگي در حوزه فرهنگ به وفور مشاهده مي‌شود، تاکيد کرد: فرهنگ در کشور ساختار مشخصي ندارد، بودجه‌هاي فرهنگي بايد متمرکز شود تا بتوان مشکلات موجود در اين حوزه را مرتفع کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07